Oare voi ramane fara prieteni?

dreamstime_m_12053649-e1316369981301Simt nevoia tot mai acută de a face curățenie pe Facebook și… chiar se întâmplă… zilnic. Atunci când mi-am făcut contul de FB am adăugat prieteni, cunoștințe, rude. Îmi plăcea să le văd pozele și să interacționez virtual cu aceștia. Parcă mi-erau mai aproape, chair și oamenii pe care îi vedeam mai rar.

Pentru că Lyoness ocupa o parte importantă din viața mea, au urmat prietenii și cunoscuții pe care i-a adus acesta în viața mea. Era firesc. Oameni frumoși, cu preocupări comune, deschiși la minte și preocupați de propria dezvoltare.. Era ca un club select.

Fiind prietenos din fire (zic eu) și fiindcă mirajul de a fi „popular” fiind fost mare, am acceptat aproape toate cererile de prietenie primite, căci… nu făcea rău la nimeni să aibă muuuuulți prieteni. Oameni de toate națiile, cu preocupări diverse(uneori bizare), limbi pe care uneori nu le înțelegeam, dar care mereu aveau ceva nou de spus…

Încetul cu încetul, contul meu de FB a început să nu mă mai reprezinte, să fie pentru mine o țară străină, o lume plină cu necunoscuți. Fiindcă nici algoritmii lui Facebook nu erau cei de astăzi, îmi vedeam prietenii rar, pierduți printre postările „prietenilor” necunoscuți.

A fost prima dată când am simțit nevoia să îmi iau înapoi ceea ce era al meu, să fac puțină curățenie. M-am apucat și am dat „unfriend” la tot ce era turcesc, unguresc, sau într-o altă limbă care nu-mi spunea ceva. N-a fost chiar ușor și o vreme am făcut asta sistematic, ori de câte ori descopeream o scăpare. Evident am devenit și mai selectiv în acceptarea de noi prieteni și vorba Cărții sfinte,  am văzut că acesta era un lucru bun. Îmi recăpătasem lumea mea.

Timpul a trecut, lucrurile s-au schimbat și de o vreme încoace, mă reîncearcă vechea frustrare. Facebook-ul meu nu mă mai reprezintă. Oameni cunoscuți mie, nu mai reprezintă ceea ce erau cândva, nu mai rezonează cu mine. Știu, cu toții ne schimbăm… dar totuși murmurul mediocrității, al ignoranței, al prostiei uneori(îmi cer scuze, dar ăsta este cuvântul corect), îmi displac din ce în ce mai mult. Poate am eu figuri, dar… sunt figurile mele.

De data asta nu a fost o decizie conștientă, ci m-am surprins aplicând fără să vreau principiile clasice ale curățeniei: oprește mizeria să mai intre și scoate-o afară pe cea care deja a intrat. Nu este nimic personal și cu riscul să supăr pe cineva, în ultima vreme, de câte ori am văzut o postare cu „alimentul care vindecă cancerul”, „distribuiți, să afle toată țara”, „priviți cum suntem intoxicați…”, „dacă îl iubești pe Isus dă share” și alte asemenea perle, mi-am pus întrebarea „ce are omul ăsta în comun cu mine?”. Am intrat pe profilul respectivului și dacă nu am găsit postări care să-mi răspundă afirmativ la întrebare, un „unfriend” scurt și nedureros a lămurit rapid dilema.

Mi-am dat seama că există și unii „prieteni” pe care Lyoness mi i-a adus pe wall, dar care obișnuiesc acum să facă multe „afaceri”, mereu cea mai nouă fiind omniprezentă. Nu am făcut nici aici o excepție. Chiar nu contează ce cafele, loțiuni, monede sau scheme inteligente îi seduc sistematic pe unii oameni, întrebarea magică a rămas – ce am eu în comun cu acești oameni?

Aproape zilnic, oamenii cu care nu îmi mai decopăr afinități comune, dispar tăcuți de pe Wall-ul meu, lăsând loc acelor oameni cu care simt că rezonez. Nici nu mai am preocupare despre ce va spune lumea, sau dacă, poate, nu voi păre în ochii cuiva un înfumurat plin de sine. Vreau să trăiesc viața mea, nu viețile altora, nu spaimele colective, nu politica momentului.

La un moment dat aveam spre 1500 de prieteni virtuali, acum puțin peste 1000. Oare voi rămâne fără prieteni? Dacă vor rămâne doar 100 voi fi oare mai sărac pentru că am pierdut 1000 sau din contră, mai bogat, pentru că am recâștigat 100. O sută de prieteni reali…

Voi trăi(viața mea) și voi veda!🙂

 

4 Responses to Oare voi ramane fara prieteni?

  1. opantazi spune:

    Dupa cum singur ti-ai raspuns in final, chestia asta ar trebui sa te bucure, nu sa te ingrijoreze. Normalitate nu inseamna 1.000 de prieteni (acest cuvant s-a demonetizat, din pacate) pe facebook, ci cei zece (poate nici atat) prieteni-prieteni din viata reala. Poate pentru unii sute de prieteni in mediul virtual inseamna sa fii „in randul lumii”, dupa parerea mea cu cat ai mai multi in online, cu atat esti mai singur si fara viata sociala… Deci, n-ai pierdut nimic, dimpotriva!😀

    • Luka spune:

      Eram oarecum sarcastic în „îngrijorarea” mea. Preocuparea mea pentru… curățenie, îmi dă satisfacții pe zi ce trece.🙂

  2. fosile spune:

    Doar doi (prieteni) sa mai ai si sint suficienti, daca va puteti intelege din taceri, din priviri si daca rideti de aceleasi glume.
    As intelege ” taceri, priviri” in virtual, prin doua trei cuvinte sau una, doua poze.Mai ales daca sinteti prieteni si in real.
    Una e sa ma joc cu un prieten si alta cu un necunoscut, care nici macar nu se joaca cu mine, nu?

    • Luka spune:

      Corect, atunci când ai mai puțini ”prieteni”, cei adevărați sunt mai prezenți în viața ta. Evident, și tu în a lor…🙂

Lasă un comentariu

