A fi sau a nu fi… ateu

 

imageAzi unul dintre „prietenii” mei de pe FB distribuia, probabil mândru de sine, poza de mai sus. Nu știu de ce anume a simțit nevoia să o facă,  dar…

Înainte de toate doresc să fac o mențiune: am prieteni ortodocși, catolici, protestanți, neoprotestanți, musulmani și chiar… hinduși. Ah, era să îi uit pe atei, homosexuali, vegetarieni, bicicliști, rockeri și… ce or mai fi prietenii mei. Ideea este că nu este normal să judeci oamenii, să îi cataloghezi și mai mult, cred că singura dovadă de prostie este să spui despre altcineva că are o convingere (de orice natură) greșită, numai fiindcă este contrară cu convingerile tale.

Dacă tot mi-am completat tabloul de campion al toleranței, hai să recunosc că mă irită maxim cei care își flutură ostentativ apartenența la un anumit grup desconsiderându-i pe ceilalți. Mă irită genul ăla de militantism ostentativ atăt de prezent în ziua de azi.

Ești creștin? Mi-ești simpatic atâta timp cât nu te consideri superior celorlalți., mai creștin decât ceilalți, mai ales…

Poate ești vegetarian… Să fii sănătos, chiar cred că ești deja sănătos, dar nu-mi arăta ce nașpa sunt cei care preferă ceafa de porc în locul salatei.

Ești gay? Să-ți fie de bine și să fii fericit, să ai o viață casnică sau idile stradale pe pofta inimii tale, dar nu te destrăbăla „proud” în parade oripilante că devii al naibii de penibil.

Aș putea continua dar concluzia este deja evidntă: fii cine dorești să fii, dar nu fă paradă de asta pt că uneori riști să calci în străchini.

Privind la imaginea de mai sus mă întreb dacă tipul care a făcut-o sau cei care o distribuie, se simt mai inteligenți atunci când îi cataloghează pe ceilalți de proști. Mie mi se pare un pic de infantilism, dar poate e doar impresia mea.

Apropo de ateism, cred că este și asta un fel de religie în sine, dar mă tem că e cea cu cei mai puțini drept credincioși. Mereu văd tipi care se declară atei și treaba asta ar trebui să fie ok, dar uneori pe aceeași tipi îi văd sărbătorind Crăciunul, înroșind ouă de Paște, sau uneori apar cu familia pe la biserică… evident, DOAR de Înviere.

Se pare că ateismul unora e doar de conjuctură, doar pt că așa e mai… smart, însă asta este o altă religie și se numește ipocrizie. Așa-i dragii mei atei că un vegetarian care mănâncă ouă roșii (DOAR de Paște) și cârnați (DOAR la Crăciun) nu este altceva decât un ipocrit?

Dar până la urmă cine suntem noi să-i judecăm pe ipocriți? E religia lor deci…

 

3 Responses to A fi sau a nu fi… ateu

  1. George M. spune:

    La multi, multi ani LUKA

    George M.

    • Luka spune:

      Multumesc mult pentru urare.🙂
      Asemenea și dumneavoastră.
      Numai bine în noul an!

  2. George Mandicescu spune:

    La multi, multi ani LUKA

    George M.

    _____

Lasă un comentariu

