A fi sau a nu fi… rasist

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     De ceva vreme am poposit în Londra și pentru a mă conecta la comunitatea românească de aici și la realitățile ei, am aderat pe Facebook la câteva grupuri românești din UK și mai arunc din când în când câte un ochi la diverse publicații românești de aici. Astfel am fost martor oarecum în direct la marele deranj provocat de serialul celor de la Channel 4 despre români.

Sincer nu prea m-am agitat pe această temă, dar astăzi am văzut în ZiarulRomânesc.net o chemare  la un protest care mie mi-a părut cel puțin bizar: „Alianța Împotriva Discriminării Românilor și Bulgarilor vă invită să participați, sâmbătă, 21 martie, de Ziua Internațională Împotriva Rasismului, la demonstrația Stand Up to Racism, pentru a protesta față de campania mediatică negativă din UK și triplarea atacurilor rasiale la adresa românilor din Londra…”.

Personal nu am simțit o discriminare, dar probabil ea există și organizația cu pricina a găsit un moment propice de a se afirma. Ceea ce mi se pare oarecum ciudat este că românii sunt chemați să demonstreze împotriva rasisismului(???). Atacuri rasiale la adresa românilor??? Chiar nu vreau să comentez cât de rasistă ar putea fi societatea engleză, din moment ce pe stradă majoritatea oamenilor sunt… altfel, adică unul mai colorat ca altul. Pe de altă parte, oare noi românii nu suntem rasiști? Mi-am adus aminte de toate replicile evident rasiste pe care le-am remarcat în grupurile românești. Țiganii sunt țigani, indienii sunt ei cum sunt, pachsitanezii sunt prea pachistanezi, de negrii și arabi ce să mai spun…

Oameni buni, e Ziua Internațională Împotriva Rasismului, adică dacă tot vrei să demonstrezi pentru ceva, demonstrează împotriva rasismului și poartă un banner de genul „Și țiganii sunt oameni” sau „Vecinul meu este un pachistanez de treabă”. Și că tot veni vorba de rasism, poate nu ar fi rău să vă revizuiți părerile despre celelalte nații și eventualele comentarii de pe internet – altfel riscați să cădeți în penibil.

Să spunem deci un hotărât „NU” RASISMULUI!!!

sursa

Lasă un comentariu

