Prosti dar multi…

10600602_796051810437850_741280118774419948_nAstăzi cineva punea pe Facebook poza alăturată, făcând referire la folosirea în mod abuziv (mai degrabă ilegal) a serviciilor Poștei Române. Trecând peste aspectul moral/legal al utilizării (gratuit, se pare) în campania electorală a unui serviciu public de către un candidat/partid, m-a intrigat conținutul acelui fluturaș.

Cine să fie autorul materialului? După stil, persoanele atacate, modelul și mijloacele de distribuire, bănuiesc că e PSD-ul, cu toate că până și ei se delimitează de penibilul situației și îl lasă anonim. Pe Iohanis, Băsescu și implicit Udrea :), cred că e logic să-i scotem din discuție, iar ceilalți bănuiesc că ar trebui să-l ponegrească în primul rând pe Ponta pt avea ceva de câștigat. Deci logic, am rămas cu PSD-ul ca posibil autor.

Citind materialul, remarcăm de la o poștă intenția autorilor de a manipula, într-un mod cel puțin jenant, un public țintă de la care se așteaptă să percuteze pozitiv la aberațiile lipsite de logică folosite. Cu alte cuvinte, autorii împart mii de fluturași în speranța că o parte dintre aceștia vor ajunge la cei suficient de… naivi, la care o astfel de propagandă de tip anii ’50 ar pute avea efect.

Dacă ne gândim puțin, chiar îi înțeleg pe cei din PSD, sau pe candidatul lor: dacă aduni la un loc pe toți cei cu puțină carte, pe semidocți, ignoranți, obții o masă al naibii de mare, ușor manipulabilă și ceea ce este mai important… cu drept de vot. Vorba lui Lăpușneanu… „proști, dar mulți”… E clar că este mai simplu să conduci la urne o gloată de proști pe care să-i reprezinți, decât să-i convingi pe cei care gândesc, de valoarea ta politică (sau morală, sau intelectuală, sau… de orice natură).

Și acum să vedem pe cine consideră autorii fluturașilor, suficient de proști încât să-i aburească cu astfel de povești. Mesajul materialului are în centrul său tăierea pensiilor, de unde putem trage concluzia că pensionarii sunt acea categorie vizată, și considerată suficient de ușor de manipulat. Sincer, dacă aș fi pensionar, m-aș simți jignit de această catalogare și aș fi  tentat să-i trimit spre reciclre la mamele lor pensionare. Dar nu sunt pensionar… 🙂

Până acum nu m-a pasionat politica pt că dintotdeauna am avut o PĂRERE, așa în general, despre politicieni. Probabil sunt și câțiva față de care greșesc și pe care i-aș chema la mine acasă, ca să le dau o bere și să-mi cer scuze. La cât sunt de mulți, nu-mi fac probleme că n-ar încăpea. 🙂
Obișnuiam să călătoresc des în străinătate și niciodată nu mi-a fost rușine că sunt român. De o vreme încoace, sunt mereu pus în situații jenante când trebuie să le explic prietenilor mei de afară ce se întâmplă în România, așa că m-a decis să-mi exercit și eu dreptul la vot. Dacă nu-ți place ceva, e cazul să faci o schimbare… 🙂 și în acest scop am început să mă informez.

Cu toate că deocamdată aș putea să fiu încadrat la „indeciși”, pentru că nici un candidat nu mi-a câștigat simpatia sau încrederea, pot spune că fluturașul din imagine și-a avut rolul său în luarea unei decizii. Dacă acesta este profilul electoratului pe care se bazează PSD-ul și au desemnat și un candidat al proștilor, e evident că nu m-au vizat ca făcând parte din electoratul lor. Nu mă supăr pe ei, asta este, să rămână ei cu ai lor. 🙂

Un candidat l-am tăiat de pe listă, să vedem cine a mai rămas.taierea pensiilor, 

2 Responses to Prosti dar multi…

  1. pentru ca traiesc acelasi sentiment ca tine peste granita romaniei …si nu ma uit la stiri de „”romanica”” de mult timp…astept sa-mi sugerezi 2-3 optiuni de „”catindati”” la care o sa ramai …desi chiar nu cred ca vom vota … nu ma certa, nu vreau pe nimeni ,vreau doar sa plec din aceast circ de tara…!!..in care am pus mult suflet si viata si care dupa ani de sperante cred ca nu mai are leac !! si din pacate…. noi suntem „tara”!!

  2. Luka spune:

    O să-ți spun imaginea mea asupra ce se întâmplă… In acest moment avem pe de-o parte un prim-ministru care vrea să devină președinte și… restul lumii, adică toți ceilalți candidați.
    Primul stă cel mai bine în sondaje și a avut cele mai puternice resurse și instrumente de a convinge masele, adică pe cei mulți.
    De aici și campania aceasta intensă pt a participa la vot. Nu am auzit pe nimeni din PSD apărând cu vreo acțiune de genul „Votează!”, ci doar „Votează PSD!”. Dacă nu votezi cu Ponta, lor le convine să nu votezi, nu de alta dar are cine vota. 🙂

    De partea cealaltă sunt ceilalți candidați, fiecare cu plusurile și minusurile sale, cu resurse mai mici și priză mai scăzută la masa electorală mai ușor de convins.
    Toți ceilalți te îndeamnă în primul rând să votezi, și abia apoi îți spun și cu cine. Ei știu că pe lângă electoratul „conștient” al PSD, adică cei care votează din convingere sau interes, se confruntă cu o mare masă de oameni… să zicem „ușor influențabili”, cumpărați sau speriați cu vorbe.
    Marea bătălie este acum pt prezența la vot și toate aceste campanii asta fac, încearcă să-i scoată din casă pe cei comozi, nehotărâți, scârbiți… Până la urmă ideea este că nu contează cu cine votezi, atâta timp cât votezi.

    M-am lungit când puteam să-ți spun pe scurt: dacă îl vrei pe Ponta președinte, voteaz-l sau nu te prezenta la vot, dacă vrei un alt candidat, unul anume sau oricare altul, e necesar și suficient să mergi la vot. Vrând – nevrând faci o alegere. 🙂

Lasă un comentariu

