Compunere… tâgâdâm, tâgâdâm…

tagadam11-215x300      compunere tagadam Probabil și voi ați văzut această poză pe rețelele de socializare, sau pe diferite publicații online care culmea, se doresc a fi „de știri”. Imaginea cu pricina a devenit virală pe internet și în acest moment, dacă vei căuta pe Google „compunere”, primul rezultat primit va fi un articol despre minunata poză plină de… umor. Cel puțin așa o găsesc cei care o distribuie pe Facebook sau diferite site-uri. Da, majoritatea celor care o comentează o consideră funny și chiar admiră spiritualitatea elevului regretând lipsa de simț al umorului de care a dat dovadă profesorul implicat.

De curiozitate m-am apucat să citesc, dacă pot spune așa, „compunerea” elevului dintr-a șaptea, despre a cărei veridicitate am totuși unele rezerve. Lăsând la o parte latura hilară, sau nu, a „compunerii”, am încercat pt câteva momente să o privesc cu ochii profesorului care se pare că nu a gustat „bășcălia” elevului – așa o caracteriza un cititor care îi ținea partea elevului.

De fapt vorbim de două propoziții simple care nu alcătuiesc o compunere – orice învățător sau elev de ciclu primar (chiar și mediocru) ar putea să confirme asta. Deci prima cerință a lucrării nu a fost îndeplinită – se cerea o compunere și aceea nu este o compunere.
Aproape jumătate de pagină a fost acoperită cu semne grafice („-//-” și „…..”) fără nici o noimă, deci nici măcar a doua cerință nu a fost îndeplinită. Pur și simplu, elevul nostru nu a avut nici măcar consecvența de a-și duce „bășcălia” până la final.
A doua propoziție, cea de la final, nu începe cu o majusculă cum ar fi firesc, ceea ce ne sporește confuzia, dar… putem să ne închipuim și noi ce a vrut copilul să scrie acolo.
Acestea fiind spuse, chiar dacă omitem miștocăreala considerată de autorul articolului, și chiar de către unii cititori, ca fiind amuzantă, dar catalogată probabil de profesor ca insolență, acesta din urmă nu avea cum să-i acorde elevului nici un punct în plus. Lucrare evaluată corect, zic eu…

Poate tentativa mea de a analiza evaluarea profesorului în raport cu lucrarea elevului nici nu este atât de importantă. Poate elevul X-ulescu a fost șmecher și a vrut să ia la mișto profesorul, iar acest lucru este funny… Poate manifest și eu o carență de simț al umorului… Poate…

Trist este faptul că această miștocăreală provine dintr-o școală. La fel de trist este că această imagine este distribuită inclusiv în media devenind virală și cel mai rău, constituind un model de faptă „amuzantă” pentru copiii noștri.

Cocalarii și gherțoii, bădăranii de care ne lovim la tot pasul sunt și ei produsul nostru, doar… „ne-am râs” împreună la fazele amuzante. Și noi am distribuit bășcălia respectivă, oferind-o deopotrivă și copiilor noștri drept model de „chestie de râs”.
Și în loc de concluzie, ne-o cam facem cu mâna noastră și apoi ne mirăm de unde ni se trage… tâgâdâm, tâgâdâm.

2 Responses to Compunere… tâgâdâm, tâgâdâm…

  1. Corect, dar suntem singuri.Valurile de prost gust,din partea emisferelor goale in care urla vantul promiscuitaţii spirituale, ne copleşesc, ne sufocă!
    Onu

  2. Addenda.Şterge te rog, nu mă plac!
    Onu

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: