Semnează petiția pt grațierea logicii

20140307-021721.jpg

Deja mă exasperează așa-zisele „petiții” pentru grațierea unor… pușcăriași. Consider că sunt doar dovadă de prostie, ignoranță și spirit de turmă… Dar să o luăm încet…

Există un aspect ce ține de logică:
Nu prea am cunoștințe de drept, deci dacă cineva e mai în temă îl rog să mă corecteze, dar din câte știu eu un condamnat (deținuți, pușcăriași – asta sunt cei de care vorbim) poate fi grațiat de președinte DOAR dacă (EL) face o cerere în acest sens. Poate nu știu eu bine, dar dacă totuși am dreptate… pt ce să faci o „petiție”??? Le propun semnatarilor și petiții pentru pacea în lume și pentru salvarea pădurilor, căci sunt la fel de juste, dar și la fel de logice și utile.
Noi semnăm, nu gândim.

Ar mai fi un aspect ce ține de etică și morală:

„Nimeni nu e mai presus de lege” e un principiu ce ar trebui să guverneze orice societate civilizată. Când un om e judecat și condamnat, devine deținut, pușcăriaș… indiferent de numele său, de sufletul său bun, sau de alte merite anterioare. Nu știu nici o excepție la vreo lege care să se aplice în cazul numelor ca Năstase, Becali, Popescu, etc.
Și hai să vedem și aspectul „uman” – să-i spunem așa:
Oscar Pistorius, atletul fără picioare a fost un exemplu, un idol chiar, pt numeroși oameni. Calitățile sale au fost de necontestat și realizările pe măsură. Nimeni nu i le poate contesta. Faptul că și-a ucis soția l-a transformat în criminal. Punct. Nimic din trecutul său glorios și inspirator pt o generație întreagă, nu a putut să schimbe asta. Poate mi-e greu, dar nu pot să-l mai dau exemplu copiilor mei.
La fel, nu pot să dau exemplu copiiilor mei, oameni în zeghe. Indiferent câte biserici au construit, sau câte goluri au marcat pt național. În ochii copiilor mei nu vor fi decât niște pușcăriași care-și ispășesc pedeapsa.
Dacă cineva vrea ca proprii copii să crescă având exemple îmbrăcate în zeghe, să nu se mire de ce îi va rezerva viitorul… Lui, familiei sale, nației sale…
Ne-am cam obișnuit să votăm și să… semnăm, în loc să gândim.

2 Responses to Semnează petiția pt grațierea logicii

  1. Dan spune:

    Petiția aceea, fiindcă intuiesc despre ce vorbești, nu este o „cerere de grațiere” în sine dar, inițiatorii și susținătorii ei știu foarte bine că are o putere impresionantă : pune presiune pe președinte.

    • Luka spune:

      Inițiatorii doar, semnatarii sunt… „turma”.

Lasă un comentariu

