Se merită să… ?

tumblr_mnt8lkJIJu1ston64o1_500M-am lovit de multe ori de întrebarea asta: „ se merită să… ?”

Trecând peste faptul că nu există în limba română verbul „ a se merita”, miezul problemei m-a iritat atât prin ignoranța celor care folosesc această interogație, cît și prin … celor care și-o însușesc.

Se merită să folosești iOS7? E gratis și mai devreme, sau mai târziu vei ajunge inevitabil la iOS7. Oare „se merită”?

Se merită să folosești Lyoness? E gratis și îți aduce bani la cumpărăturile pe care oricum le faci. Oare „se merită”?

Se merită să investesc într-o relație? … Nu, du-te și împușcă-te, sau trăiește în autosuficiența relației cu tine însuți!

Se merită să ierți persoana iubită pt că te-a înșelat? Nu știu dacă se merită, poate că da, poate că nu. Depinde ce-ți iese… Bani, fericire, gonoree, mătreață…

Oare numai mie mi se pare că siluirea gramaticală a limbii române coincide (în aceste cazuri) cu o lipsă de logică asociată cu o ignoranță extremă? Eu nu mă pricep, dar poate specialiștii ar putea avea o opinie pertinentă. Oare se merită să-mi bat capul?

Lasă un comentariu

