Cât de importantă e imaginea?

lider          Am o dilemă. M-am suspectat și de o ușoară frustrare pe tema asta, dar am studiat problema și mi-am descoperit o detașare care m-a făcut să răsuflu ușurat. Dar hai să vedem despre ce e vorba…

Peste tot, prin seminarii sau cărți de educație financiară sau dezvoltare personală, ți se spune că e bine să îi admiri și să îi respecți pe cei asemeni cărora vrei să fii. Vrei să fii bogat, admiră-i pe bogați, vrei să fii popular (cu orice preț) stai în preajma celor… Cred că ați înțeles ideea.

Mă uit în jurul meu și văd o mulțime de oameni care mimează succesul, care dorindu-și să fie lideri cu orice preț mimează toate acele lucruri care cred ei că definesc un lider: succes, inspirație… Îi vezi dând sfaturi, vrând să pară ocupați, să devină lideri, să îi inspire pe alții… Am observat că oricine citește ceva, înainte de a transpira implementând în viața proprie ceea ce a învățat de acolo, se grăbește să facă publică învățătura respectivă, să inspire pe alții. Toți vrem să… părem, să îi învățăm pe alții, să dăm lecții și adesea să judecăm. În loc să mergem noi în compania celor pe care îi admirăm, alegem o „scurtătură”, ne închipuim într-o postură pe care ne-o dorim și am vrea ca alții să ne dorească compania.

Mă sperie puțin fățărnicia oamenilor. Nu ce a politicienilor pe care-i vedem la TV, căci la ei ține de abilitățile strict necesare „profesiei”, nici a vedetelor sau altor persoane publice a căror rol de jucat se confundă cu propria viață. Mă refer aici la cunoscuți pe care îi văd live sau online (pe FB de pildă) pozând după caz în lideri, oameni activi, de succes, ocupați, entuziaști și/sau inspiratori, cu toate că uneori, doar schimbând două vorbe cu ei constați că sunt exact la polul opus. Am vorbitnu demult cu cineva la telefon și… era realmente întruchiparea negativismului, un Gică-Contra extrem de motivat. Am intrat imediat pe profilul său de FB(știind că e foarte activ în acea zonă) căutând exprimarea acelui val de nemulțumiri și frustrări. Ce să vezi? Nici urmă de așa ceva! Din contră, profilul său abunda de optimism și entuziasm exact în acele aspecte de care se plângea cu 5 minute mai devreme. De ce oare? Probabil pt că personal viața îi este dominată de nemulțumiri, negativism și cred că și un soi de fatalism, dar asta nu se potrivea defel cu scopurile sale și cu imaginea de care avea nevoie pt îndeplinirea lor.

Omul nostru și de fapt oricine pe lumea aceasta, își dorește, are nevoie, pentru propriul succes, să atragă în jurul său oameni pozitivi, dinamici, de succes, deci simte nevoia să pară… pozitiv, dinamic, de succes. Corect până aici, doar că… e o mică greșeală la mijloc. Lucrurile nu funcționează așa și oricât am încerca noi să trișăm, rezultatele sunt pe măsură. Oamenii pozitivi atrag oameni pozitivi. Oamenii care vor să pară pozitivi, nu atrag oameni pozitivi, ci oameni care vor să pară pozitivi. Probabil se mai întâmplă și accidente, abateri de la regulă, dar cu timpul în relațiile de durată, lucrurile se limpezesc. Oamenii pescuiți cu o imagine fabricată, cu timpul vor fi dezamăgiți și se vor îndrepta spre oameni asemeni lor.

Din câte am văzut eu, așa merg lucrurile pe aici…🙂

Lasă un comentariu

