Despre reclame mincinoase

before-and-after-weight-leanmuscleformula   Dacă mă gândesc bine, „reclame mincinoase” e o expresie pleonastică în sine. Poate nu în general (o să mai studiez cazul), dar în majoritatea cazurilor se folosesc imagini, mesaje sau situații, care sunt, după caz, ireale, trucate, exagerate, asociate nefiresc, toate acestea cu un singur scop: implantarea în creierul celui care le consumă a mesajelor subliminale menite să-l transforme într-un potențial client. Pot să vă dau multe exemple, dar din păcate acestea sunt prezente oricum mult prea mult în viața noastră, astfel încât oricine le poate testa pe propria piele. Totuși vă voi exemplifica un altfel de reclamă mincinoasă.

Trecând peste reclamele care „mint” după cum spuneam, prin omisiune, exagerare și altele asemenea, mai sunt unele… mincinoase la propriu. teapaPriviți imaginea alăturată. Sunt sigur că majoritatea ați recunoscut-o. „5 alimente care nu trebuie niciodată consumate”… Eu am copiat-o din contul meu de Yahoo, căci „nu m-am putut abține” (vorba unei reclame).

Dacă o studiem puțin, remarcăm mesajul despre cele 5 alimente pe care nu ar trebui să le consumăm și efectul benefic pe care l-ar avea această dietă asupra taliei noastre. Pt ca mesajul să fie cât mai credibil, apare și al doilea mesaj care ne spune să nu reclama

consumăm niciodată… banane… probabil stricate (imaginea e evazivă în acest sens). Pt ca mesajul să fie și mai credibil apare și adresa unui site cu nume pompos medicalnewsreporter.com . Dacă intri pe site-ul cu pricina, poți fi ușor înșelat de aspect. 🙂 Titlul site-ului, dar și expresiile „Health News” și „Medical News”, ne sugerează o pagină cu noutăți medicale, iar ceasul și data de azi (întotdeauna de azi) vor să ne facă să credem că e un articol nou. Cineva neatent ar putea să nici nu observe că de fapt este singurul „articol” al „publicației”.

Mai țineți minte mesajul care ne-a adus pe acest site? Ei bine, nu veți găsi nici o referire la cele 5 alimente de evitat pt obținerea unei siluete de invidiat. Absolut nici una! Era pur și simplu o minciună menită să vă aducă pe acest site. Pagina este de fapt o reclamă la un produs „de slăbit”, Weight Loss,  care este „astăzi” ( întotdeauna „astăzi”) la ofertă.

Tot pe site-ul cu pricina ne este prezentată și povestea lui Pavel, un Român în vârstă de 36 de ani din Timișoara, care ar fi slăbit „24 kilograme în mai puțin de 2 luni, fără dietă și exerciții fizice”, doar cu ajutorul miraculosului produs Weight Loss. Curios lucru, la două accesări diferite, domnul Pavel arată în două moduri cu totul diferite – după cum se vede și în imaginile de mai jos.

teapa health news 1 teapa health news

Curios din fire, am căutat cele două imagini pe net și ghici ce am găsit? Se pare că pe niciunul dintre cei doi nu-i cheamă Pavel, nu sunt din Timișoara și nici unul nu ne recomandă Weigh Loss. Primul apare pe multe site-uri recomandându-ne diferite ALTE produse sau diete pt slăbit (readysetdiet.com,  vimaxandleanmuscleformula.com și altele ) , iar celălalt pe stupidgymshit.com ne recomandă… „HARD WORK & DEDICATION!”. 🙂  OF, of, Pavele, Pavele…

După atâtea minciuni, oare ar trebui să mai credem seria de comentarii entuziaste care a început abia în 6 mai? Am postat și eu un comentariu, așa de control („Eu cred că e o țeapă!”), dar a fost șters după aproximativ o oră. Probabil strica imaginea…

Iată deci o colecție de minciuni, toate cu un singur scop: să vândă un anumit produs care promite că te ajută să slăbești. Oare după atâtea minciuni, le mai crede cineva promisiunile? În subsolul paginii găsim, probabil singurul lucru care pare adevărat:

© 2010 Toate drepturile rezervate. Pagina nu are nici o legătura cu ediţiile de specialitate. Producătorul suplimentului este : Active Food Supplements, 303 Place Pangahari Mutsamudu, Union of Comoros, +2697611442, office@activefoodsupplements.com” .

Ce ar însemna asta? Că autorul stipulează clar că pagina este o făcătură fără legătură cu vreo publicație medicală, care face reclamă unui supliment alimentar (cred eu), produs de o firmă cu sediul pe o insulă din Oceanul Indian. 🙂

Mai mult ce aș putea eu spune? Așa arată o reclamă mincinoasă.

2 Responses to Despre reclame mincinoase

  1. Rovanova says:

    Toate reclamele pentru retete magice de slabit sunt tepe. Slabesti daca esti disciplinat, schimbi stilul de viata, mananci inteligent si faci sport. Deci cu ceva munca, nu cu risipa de bani.

    • Luka says:

      In principiu sunt de acord, dar după cum ai văzut eu nu m-am legat deloc de produsul lor, ci de colecționari de minciuni folosită pt a-l vinde. Am și eu îndoieli în privința produsului, dar asta deja e o altă discuție.

Lasă un comentariu

