Ce ai făcut de 1 Mai?

doarluka.wordpress.com 3      „Ce ai făcut de 1 Mai?” – O întrebare care stăruie pe buzele românilor, atunci când se întâlnesc în această perioadă. Dacă răspunsul nu include cuvinte ca „mici”, „bere”, „grătar”, „pădure”, e aproape la fel de rău ca atunci când răspunzi cu „am stat acasă”.

Faptul că 1 Mai a căzut în acest an, tocmai în „Săptămâna Patimilor”, a făcut lucrurile și mai interesante și i-a pus în mod evident, în dificultate pe cei mai credincioși care au postit până acum. Probabil unii și-au luat de 1 Mai o pauză din post ignorând semnificația creștină a acestor zile, iar alții au făcut grătar cu vegetale și au ascultat doar manelele sobre, încercând să împace mișcarea socială a muncitorimii cu perceptele și mai ales, cu obiceiurile ortodoxe. Grea decizie pt unii… și nu puțini, căci înainte de 1 Mai peste tot întâlneam oameni care posteau și țineau cu tot dinadinsul să o afle toată lumea, iar de 1 Mai… știți voi…🙂 Nu-i ușor! Nu știu care este motivul pt care sărbătorim cu atâta patos această zi, dar nu cred că pt semnificația ei. Nici măcar pe vremuri nu era așa, cu toate că micii și berea erau puțin altfel la tarabele invelite în pânză roșie.🙂 Probabil pt cei care primesc liber de la muncă de 1 Mai, ziua aceasta devine sărbătoare tocmai din acest motiv, pt „weekendul” care cade adesea peste săptămână. Pt mine poate ar fi o zi ca oricare alta, căci nu-mi dă nimeni zi liberă de 1 Mai, dar dacă tot văd în jurul meu atmosfera asta de  sărbătoare, de ce nu aș savura-o?

IMG_0171Noi am încercat să îmbinăm utilul cu plăcutul, așa că am tras o fugă până în Austria, dorind să ne vedem cu cineva drag și în același timp să ne facem și cumpărăturile de Paști. De ce din Austria? Toate sunt mai ieftine și oricum le iau cu cashback și de acolo(dublu câștig), deci o mare parte din costul drumului se acoperă de la sine, plimbarea noastră devenind „low cost”.

Deci, de 1 Mai am fost pe drum și ascultam la radio cum o mare parte din români se înghesuiau la acea oră pe drumul spre Litoral. Noi am fugit în direcția opusă, pe drumuri lăturalnice(așa cum ne place nouă) și mai apoi pe autostradă.  Vremea a fost frumoasă, așa că cele câteva ore de drum au fost o încântare. Pe undeva pe lângă Balaton, într-un loc unde obișnuim să mâncăm uneori, am prins un fel de serbare câmpenească cu ceaune cu gulaș, tir cu arcul, călărie (probe specifice) și un fel de expoziție canină (rasa nu o menționez din motive de decență).

IMG_0105 IMG_0106 IMG_0116 IMG_0119 IMG_0124

În Graz am ajuns după amiază, așa că am avut timp berechet pt bere, plimbare, ghiftuială, bere și… somn (exact în ordine aceasta) în atmosfera inconfundabilă oferită de frumosul oraș austriac.

doarluka.wordpress.com 1 doarluka.wordpress.com 2 IMG_0130 doarluka.wordpress.com 4

A doua zi a fost ploioasă, deci potrivită pt o zi de shopping. Am început-o cu o vizită la Gerhard, șeful de la Grazer Zaubetheater (trebuia să-l trezească și pe el cineva și în plus… trebuia să ne bem și noi cafea undeva🙂 ), o oprire la o gospodărie țărănească pt a ne aproviziona direct de la sursă cu ulei din semințe de dovleac (e delicios în salată, vi-l recomand) și o scurtă vizită pe Kärtnerstraße 1, celebra adresă a biroului central Lyoness, pt a ne aproviziona cu vouchere de cumpărături, căci ochisem și câțiva comercianți unde nu ne puteam folosi Cashback Cardul Lyoness. Apoi… shopping, tată!

După-amiază am făcut drumul de întoarcere cu scurte opriri și un popas mai lung la unul dintre motelurile de pe autostradă, unde am mai mâncat și altă dată și am fost plăcut impresionați. Printre felurile de mâncare găsite în meniul scris inclusiv în românește, am găsit „… mâncare de care i-a plăcut lui nenea Mizse Laios”, „…mâncare cum făcea frumoasa pădureasă”, sau „Dansul vacii Emod”.🙂 Mâncarea a fost atât de bună și chelnerii atât de amabili, încât la plecare eram gata să militez pt frăția româno-maghiară. Eram deja convins că, orice ar spune lumea, până și episodul cu moartea lui Mihai Viteazu a fost o exagerare. Sigur trebuie să fi fost un accident la mijloc.🙂

Noaptea, destul de târziu am ajuns acasă, după scurta escapadă de 1(-2) Mai. Spun „scurta” pentru că în mod normal am fi lungit-o până în weekend, dar am dorit să fim acasă de Paște. Știu că a fost un 1 Mai fără grătar, mici, manele și pădure, dar a fost… pe sufletul meu. Dincolo de aprovizionarea pt Paște, am fost în locuri dragi mie, împreună cu oameni dragi mie și până la urmă, cred că asta e cel mai important.

Apropo, tu ce ai făcut de 1 Mai?

Lasă un comentariu

