Nu toți polițiștii sunt la fel

accm (Copy)       Aseară, întorcândumă spre casă, încă de la Podgoria* am văzut girofaruri pe podul de la Micalaca*. Astăzi am citit în ARQ.ro că a fost vorba de un carambolaj în care au fost implicate trei mașini, soldat din fericire doar cu o rănire ușoară și… mulți curioși. La urcarea pe pod un polițist devia traficul spre zona 300* , căci exact în mijlocul podului se vedeau mașini și oameni adunați.

Rețineți vă rog scena: accident pe pod, polițist la piciorul podului deviind circulația. Inteligent, firesc, nimic ieșit din normal… Nu știam ce se întâmplă, dar am tras concluzia că probabil era vorba de un accident și ne-am continuat drumul pe ruta indicată.

Ajunși pe partea cealaltă, adică ocolind podul, o scenă parcă desprinsă din filmele cu Stan și Bran ne-a atras atenția fără să vrem. Am privit mult scena respectivă pt a ne convinge că e reală, nu e vorba de o glumă sau filmare cu camera ascunsă. Se pare că ceea ce se întâmpla era cât se poate de real.  Polițistul (bănuiesc, coleg cu primul) care ar fi trebuit să oprească circulația din sens invers, sau eventual să o devieze, se afla aproape de mijlocul podului (!). De ce polițistul era aproape în mijlocul podului și nu jos, la urcare, e o întrebare pe care și un copil și-ar fi pus-o.

Acum imaginați-vă scena a doua: mașinile urcau podul până la el, făceau o întoarcere din trei mișcări, sau mai multe 🙂 (podul fiind în reparație, se circulă doar pe două benzi) și coborau înapoi podul, de unde au venit. Adică era o coloană de mașini care urca până la polițist și una care cobora de la el. 🙂  Totul a continuat așa o vreme, până ce pe pod a urcat un autocar și… ceea ce era de așteptat, s-a și întâmplat: s-a blocat circulația.

I-am tot căutat circumstanțe atenuante polițistului cu pricina, sau raționamente absconse care să justifice sitația de-a dreptul stupidă, dar… nimic. Cu toții am auzit bancuri, sau am văzut poze având ca protagoniști, polițiști și mai mereu am fost să generalizăm. Aseară am văzut exact de unde li se trage, dar am rămas cu o întrebare: ce vină are oare primul polițist că e coleg cu cel de-al doilea?

Sursa foto: ARQ.ro

* Podgoria, Micalaca, Zona 300 – cartiere în Arad

Lasă un comentariu

