Escrocii nu dorm… Tu ce mai faci? Un LIKE sau SHARE nu te costă nimic?

150720_343405979103746_1689187366_n

Primești și tu apeluri umanitare pe FB? Le dai like sau share? Poate ți se pare o faptă bună, dar știi la ce te expui?

Mai țineți minte articolul cu sponsorul? Am făcut o înțelegere cu un sponsor… și… Bla, bla…

Acest mesaj era postat pe pagina de Facebook a lui Awesome Owned (inițial am omis intenționat să precizez asta), o pagină cu bancuri, poze mai mult sau mai puțin haioase și anunțuri pseudoumanitare. După ce am scris articolul menționat mai sus în care semnalam că acea poză e un fals și dădeam o grămadă de linkuri din toată lumea (citește articolul și te convingi), care conțineau toate aceași poză, dovadă clară că acel anunț e o escrocherie grosolană, am primit și dovadaAwesome Owned (el sau ei), folosind acea imagine adună bunuri și bani, profitând de bunătatea și credulitatea oamenilor. O doamnă, posta la comentariile uneia dintre poze dialogul dânsei (privat) cu escrocul, în care acesta pe lângă „hăinuțele și alimentele” solicitate pe adresa „Strada George Cosbuc nr 310 Oras Galati Jud Galati cod psotal 800506 nume Barbascu Diana Maria” , mai cerea urgent și un „ajutor” în bani. Asta e, fraierii n-au decât să îl întrețină. Până la urmă cine are vina mai mare, escrocul sau fraierul?

Cu gustul amar lăsat de astfel de escrocherii, zilele trecute am deschis Facebook-ul și privirea mi-a căzut pe un anunț văzut și pe pagina escrocului (Awesome Owned) – vezi imaginea de la începutul articolului. Nu, de data asta nu era de la el, ci de la două persoane inocente care-și închipuiau că astfel fac o faptă bună. Și fiindcă m-a mâncat tare🙂 și nu m-am putut abține, am verificat anunțul. Cât de greu putea fi? Am căutat „Sorin Tutuianu” pe FB  și FB mi-a dat prompt legătura cu omul. I-am trimis politicos un mesaj în care întrebam dacă este întradevăr autorul anunțului, când l-a postat și mai ales, dacă mai este de actualitate. Răspunsul? Surpriză…

„Şi eu ca şi dumneavoastră am vrut să ajut şi am distribuit doar acel mesaj. Nu cunosc detalii pentru că la acele numere de telefon nu a mai răspuns nimeni! Si de aici a inceput un adevarat calvar pentru mine. Altcineva a fotografiat acel anunt si l-a postat ca si când eu aş fi solicitat acel ajutor. Acum el oscilează între Canada şi Australia. Am fost raportat la administratorul acestui site şi am fost blocat o bună perioada de timp. Unii m-au înjurat, alţii m-au felicitat pentru că am făcut o faptă bună. Sincer vă spun că îmi este lehamite de tot pentru că am realizat că am fost şi eu, ca mulţi alţii doar o victimă. Nici nu vă imaginaţi cât de mult costă să vrei să faci bine. Cu toate acestea, mă bucur că mulţi oameni au crezut în posibilitatea de a fi alături ce cei în suferinţă şi în faţa lor mă plec cu nemarginit respect! Eu vă rog să ştergeţi mesajul pentru a nu mai fi distribuit. El a constituit amuzamentul unor pusti. Iar noi toti ceilalti, victimele.
Vă mulţumesc şi Dumnezeu să vă binecuvinteze!”

Concluzie:

La acele numere de telefon nu mai răspunde nimeni de mult, nimeni nu ajută pe nimeni pe această cale și mai ales, omul regretă că imaginea sa este folosită cu interes sau fără, dar fără acordul său, pt a distribui tâmpenii pe FB, de iresponsabili naivi sau escroci.

Iar acum am și eu o rugăminte, în numele meu și de ce nu, al domnului Tutuianu: dacă vezi pe Facebook respectiva poză, fă o faptă bună. Nu o distribui! Copiază linkul acestui articol trimite-l celui care a distribuit poza și postează-l la comentariile pozei. Poate ajută pe cineva să se deștepte.

Pe aceeași temă poți citi și „Am făcut o înțelegere cu un sponsor

4 Responses to Escrocii nu dorm… Tu ce mai faci? Un LIKE sau SHARE nu te costă nimic?

  1. Diana şi Dan spune:

    Poate să spună cine şi ce vrea dar în astfel de situaţii merg pe principiul „Cercetează şi nu crede”, invers preceptului biblic. Oricum toate gesturile mele de binefacere, atât cât pot şi cum pot (mi-aş dori să pot mai mult dar, de… mă întind cât mi-e plapuma), sunt îndreptate numai către cauze cunoscute deci, reale şi „palpabile”.

  2. Luka spune:

    Ce bine ar fi dacă toată lumea ar proceda astfel.
    Din păcate mulți (prea mulți) oameni marșează la „nu te costă nimic” fără să se obosească să gândescă.

  3. Pingback: Am facut o intelegere cu un sponsor si… | Luka's World

  4. Pingback: Cum pot să caut o imagine pe internet | Luka's World

Lasă un comentariu

