Problema rezolvării problemei lui Einstein

einstein      Inițial am găsit această problemă pe yoda.ro și înainte de a o prelua, am căutat să văd cine e autorul sau sursa inițială. Nu aparea niciunde sursa așa că am devenit curios. Dând un search pe Google m-am amuzat văzând aceeași problemă publicată la date relativ apropiate, pe diferite site-uri românești. Problema lui Einstein devenea, ea în sine o provocare.🙂 Și totuși cine a fost primul?

Vrând să compar datele publicării am constatat cu stupoare că yoda.ro publica problema în 20 oct 2012 și rezolvarea… cu 19 zile mai devreme(!!!), adică în 1 oct 2012. Nu m-am oprit la dezlegarea noului mister @ CITEȘTE MAI DEPARTE

apărut (probabil e în legătură cu relativitatea timpului) pentru că un amănunt mi-a atras atenția: cei de la yoda.ro nu s-au mai obosit să scrie rezolvarea, ci au postat-o sub forma unei imagini care conținea un tabel în limba engleză. Interesant! Apelând la un program online de căutare pe care îl folosesc frecvent, am găsit și sursa articolului: brainden.com . Acest site pe lângă alte teste și probleme legate de numele omului de știință, avea și una numită „Ships” a cărei dezlegare era… ați ghicit, o imagine identică cu cea a subiectului nostru.

Așa, de curiozitate, am folosit și Google imagini (am mai scris o postare despre utilitatea oferită de Google de căuta „invers” o imagine) pt a vedea evoluția problemei (de fapt a imaginii cu rezolvarea) pe internet, așa că…

Primul rezultat  a fost „21 oct 2012 – mugetulcarpațiloronline.blogspot.com”, așa că am tras concluzia că ei au fost primii catre i-au citit pe cei de la yoda.ro. Teoria mi-a fost clătinată de htarata93.blogspot.ro care au publicat problema în aceeași zi cu cei de la yoda. Ori au copiat, în aceeași dată, problema din aceeași sursă, ori s-au copiat unii pe alții. Oricum nu am găsit la nici unul dintre ei, precizată sursa.

Antena3.ro a publicat-o abia în 22, sub titlul „Problema lui Einstein care îţi demonstrează că nu ştii să numeri până la 5” , așa că nici nu mai e interesant nici măcar de la cine au copiat-o. De pomenit sursa nu mai poate fi vorba, căci la ei se aplică din start vorba aia strămoșească „nici n-ai plagiat, nici gura nu-ți miroase”. Ne-au demonstrat că de fapt nici nu trebuie să știi să citești până la 5 dacă știi să copiezi.

Pt corectitudine, trebuie menționat că i-am mai găsit și pe cei de la yupy.md , dar neavând nici măcar o dată la articol, nu i-am putut califica pt locurile fruntașe.

Aceasta a fost epopeea problemei cu bărci a lui Einstein și  bineînțeles a rezolvării ei.

Dacă tot e să precizez sursa… A mea au fost cei de la yoda.ro. Dacă totuși ei au fost cei care au preluat-o de la http://brainden.com, chiar dacă nu-i precizeză ca sursă, tot au un merit. Au tradus-o în româneste, așa că… Bravo lor!🙂

Era cât pe ce să uit rezolvarea problemei.🙂 Pt a o vedea, dă click pe imaginea lui Einstein de la începutul articolului.

Lasă un comentariu

