De ce învață copiii tabla înmulțirii?

doarluka_inmultire        Cu ceva vreme în urmă am văzut undeva o poză (ca de obicei, habar n-am unde) care se voia haioasă, sau măcar interesantă. Textul care o însoțea ne spunea că astfel sunt învățați să calculeze copiii din Japonia. Curios, am încercat să înțeleg raționamentul și să verific dacă funcționează. 🙂 Am fost uimit când mi-am dat seama că e extrem de simplu și funcționează cu adevărat. Dacă un sfert din timpul și energia consumată de copii noștrii pt a învăța tabla înmulțirii, adică memorării mecanice a rezultatelor, ar folosi-o pt a se obișnui cu această metodă, nu numai că ar afla rapid rezultatele înmulțirii a două numere ci ar putea înmulții numere mari fără probleme. Exercițiul le-ar da și capacitatea de a face astfel de operții fără creion și hârtie.

Dar hai să vedem despre ce e vorba.inmultire Să zicem că nu știm tabla înmulțirii și ni se cere să înmulțim 2 cu 2. Tragem două linii orizontale și apoi le „tăiem” cu altele două verticale(vezi imaginea). Numărăm intersecțiile și… surpriză, avem rezultatul: 4. Vreți să încercăm alt exemplu? Tragem 5 linii orizontale și… 7 verticale(vezi poza din dreapta). Ați ghicit, rezultă 35 de puncte de intersecție. Chiar și la operații… mai „delicate”, gen 1 x 0 sau 1 x 1, se verifică.
luka inmultirePână aici poate nu vă pare cine știe ce, dar hai să încercăm numere mari. Grupăm liniile (unități, zeci, sute…) și facem ce am învățat. Numărate pe diagonală, suma intersecțiilor corespunde cu cifra respectivă din rezultat. Bingo!
Exemplu: 23 x 12=? (vezi desenul din dreapta)
Verificați rezultatul. 🙂 Wow! Simplu, rapid și… corect!

Încercăm una mai grea? 1231 x 2114=?
Nu căutați alt desen că nu mai există. V-ați învățat să calculez eu pt voi și asta nu-i frumos. Așa nu se învață. Puneți mâna și calculați. 🙂 Ați verificat? 🙂

5 Responses to De ce învață copiii tabla înmulțirii?

  1. marian ploiesti says:

    Hahaha, cred ca as termina pana……..poimaine !! Oricum e foarte interesant !!

  2. Eddie says:

    2602334. Si nici nu iti ia prea mult timp. Super 🙂

  3. A existat o perioadă în care s-a predat și la noi înmulțirea cu ajutorul mulțimilor, rezultatul unei îmnulțiri fiind dat de rezultatul produsului cartezian. S-a renunțat pentru că la vârsta la care li se preda această metodă picii nu păreau să aibă capacitatea de a o înțelege. Cât despre metoda asta eu nu aș recomanda-o pentru înmulțiri cu numere mari. Înceracă 29 înmulțit ci 68 și îți trece.

  4. Lore says:

    35×17… nu a functıonat

    • Luka says:

      Mie mi se întâmplă câteodată și la unele mai simple .)

Lasă un comentariu

