Ești fericit? Ce este fericirea?

Enjoying the sun         Un tip deștept (habar n-am cine) a spus o chestie deșteaptă, că de-aia se presupune că a fost deștept: „nu succesul este cheia fericirii, ci cheia succesului este fericirea”. N-am reușit s-o spun așa deștept ca tipul acela, dar ideea rămâne.

Trecând peste reflecțiile mele extrem de… deștepte, aș vrea să vă aduc în atenție un aspect care poate fi relevant pt viața noastră. Oare ne dorim cu adevărat să fim fericiți (unii, vreodată, cu adevărat)? Oare nu ne-am obișnuit să mimăm fericirea, așa cum ne este ea prezentată ca standard? Am văzut pe Facebook că e la modă să mimezi orice: fericirea, competența, succesul, popularitatea. Oare acest lucru a devenit un standard la care ne raportăm?

Inițial am vrut să postez doar acel citat (deștept🙂 ) dar dorind o imagine pt a-l ilustra am dat un search (la imagini) „happy” pe Google. Rezultatul a fost unul ciudat și m-a pus puțin pe gânduri. Din cele 66 de rezultate, cât îmi afișa mie laptopul la prima căutare, am avut 26 de zâmbăreți (smileys), 53 de imagini abstracte și doar vreo 10 cu oameni exprimând fericirea. Ce să însemne asta? E puțin ciudat…

Am fost intrigat și am insistat cu „happiness”, poate oamenii nu sunt atât de fericiți, dar cu siguranță există o imagine clar definită în conștiința colectivă despre fericire. Surpriză! Din următoarele 66 de imagini rezultate, 15 reprezentau diferite persoane sau siluete sărind, mă rog… mimând fericirea, 18 conțineau citate (mai mult sau mai puțin deștepte) și luate în general, 22 erau imagini abstracte. Nu vă bateți capul dacă nu vă dă suma fiindcă unele aveau zâmbăreți alături de un citat sau silueta unui săltăreț în extaz cu o vorbă de duh alături.

Cu riscul de a-mi irosi timpul, am studiat imaginile atent și… doar în 7 am văzut fețe de oameni care erau/păreau a fi fericiți. Nu am nici o competență în psihologie, sociologie sau altă specialitate care ar putea trage o concluzie din aceste rezultate, dar eu totuși insist să cred că acestea reflectă felul cum percepem sau poate doar vrem să exprimăm noțiunea de „fericire”. Să fie fericirea ceva abstract? Nu e ceva ce ține de suflet? E o chestie de… etichetă? Îmi place să cred că nu e așa, căci dacă așa ar sta lucrurile… ar fi trist.

6 Responses to Ești fericit? Ce este fericirea?

  1. Diana şi Dan spune:

    Era o povestioară deepre Einstein ca student care își desființa unul dintre profesori explicându-i că „rece” e un termen inventat de oameni pentru a defini lipsa căldurii, la fel cum „întuneric” este termenul ce evidențiază lipsa luminii. Ei cam așa aș putea spune și eu : sunt fericit atunci când nu am niciun motiv pentru a fi trist.

    • Luka spune:

      Liviu Păsat ne propunea un model cu boala la minus infinit și absența bolii în punctul zero. Oare ce ar putea să fie la plus infinit? O viață activă, un tonus ok, o atitudine pozitivă? Oare nu ne putem dori mai mult decât lipsa problemelor?

  2. Luciana spune:

    Apropo, stiai ca azi – 20 martie – e ziua mondiala a fericirii? Sau e doar o pura intamplare postul tau pe aceasi tema?🙂

    • Luka spune:

      Exact acum două minute am citit pe FB despre asta, deci s-ar putea spune că a fost o întâmplare. Dar totuși, cum am convingerea că nimic nu este întâmplător pe lumea asta, s-ar putea să fie totuși o legătură.🙂

  3. Mirandolina spune:

    Fericirea este sa te plimbi in parc si sa vezi pasarile, sa simti aerul tare, sa-ti inghete mainile in zapada, pentru ca o modelezi…. sa razi cu un prieten bun, sa mananci o ciocolata, sa bei o cafea.
    Fericirea este sa-ti infloreasca o floare….
    Fericirea este sa il privesti pe omul iubit in ochi, si sa-i respiri aerul expirat…. oh, si cate inca mai sunt fericirea…

    Fericirea e sa te intinzi pe nisipul cald, sa-ti lipesti pielea de el si sa asculti zbuciumul marii. Fericirea este sa mananci un mar, o banana, struguri, prune, caise, piersici, fragi, mure, o capsuna scufundata in frisca, cirese….
    Fericirea este sa privesti rasaritul, sa mirosi iarba, sa asculti greierii.
    Fericirea este sa mergi, sa pipai, sa atingi, sa iubesti, sa doresti, sa visezi. Fericirea este sa spui ce simti, cand simti. Sa pasesti mai departe, sa vezi un apus sangeriu, sa mai astepti o primavara, sa te impaci cu zapada.
    Fericirea este sa pasesti pe urmele pasilor sai, cu religiozitate, sa-i asculti vocea.

    Am zis ca, intr-o zi, intr-un ragaz, am sa scriu un “breviar de momente de fericire”, un indreptar (personal) de fericire. Mi-a spus un om destept: pune-l pe lista de prioritati zero. Ragaz e cand uiti de alergatura… Pai da, ragaz n-am niciodata, si apoi, mi-am dat seama ca acest breviar, il scriu zilnic, de fapt… aici am insirat doar cateva momente din sutele de momente de fericire pe care le traversez, cu ochii deschisi sau cu ochii mintii.🙂

  4. marian ploiesti spune:

    Treaba cu fericirea e relativa, ca multe altele…..pentru unii inseamna una…..pentru altii inseamna alta, si tot asa. Eu cred ca ( pe langa altele ) inseamna sa-ti vezi persoanele dragi cat mai des, daca nu chiar zilnic, sa te bucuri de viata impreuna cu ei, sa-i poti ajuta la nevoie, sa te poata ajuta in caz ca ai greutati…..etc.

Lasă un comentariu

