Atenție la aplicațiile înșelătoare!

419191_535686846466092_1090727031_n     O nouă aplicație atribuită celor de la Instagram face furori pe Facebook, sau cel puțin așa ar părea la prima vedere. Dacă suntem puțin mai atenți, mirosim o nouă înșelătorie cărora cei mai creduli îi cad destul de ușor. Probabil e interesant să afli cine se interesează de persoana ta, mai precis cine ți-a vizualizat profilul în ultimul timp, DAR… Există și un mare „dar”. Cu ce preț? Pt că nu am cedat ispitei de a-mi instala, chiar și de curiozitate, respectiva aplicație, am reușit performanța de a o displace fără măcar să o fi folosit.

De curînd am văzut pe Timeline-ul unor persoane o poză asemenea celei alăturate și textul: Super tare! Pot să văd cine mi-a vizualizat profilul zilele astea. Acum știu care sunt vizitatorii mei reali! Ha Ha Ha. Încercați și voi, nu ratați! Vezi vizitatorii tăi aici (…). Curios lucru, dar se pare că toți cei care și-au instalat aplicația, dau brusc dovadă de același entuziasm debordant.🙂

Ce m-a iritat pe mine din start a fost measajul  pe care l-am primit eu de la prietenii care-și instalaseră aplicația, cum că… „X added a photo of you”. Mă enervează oricum cei care-și pun pe wall cine știe ce poză, după care pun tag-uri cu toți prietenii, astfel încât respectiva poză apare pe wall-urile tuturor. De obicei fac efortul de a șterge respectiva etichetă, sau uneori de a șterge respectivul „prieten”. Cam așa se întâmplă și cu această aplicație. Se pare că odată instalată, aplicația postează automat pe wall-ul victimei credule o poză falsă și mesajul de mai sus, ca și cum ar fi scris de aceasta, aplicând totodată etichete cu numele tuturor prietenilor pe poză. Șmecheria devine virală în momentul când aceștia devin curioși și o propagă fără să vrea mai departe.

Poate ar trebui să fim puțin mai atenți când instalăm jocuri sau aplicații cărora le oferim dreptul de a folosi după bunul lor plac contul nostru de FB, împreună cu datele și contactele pe care îl conține acesta. Astfel am fi scutiți de neplăceri, atât noi cât și prietenii noștrii.

13 Responses to Atenție la aplicațiile înșelătoare!

  1. dactilografadenoapte spune:

    Am observat nebunia aceasta azi. Oh, multi oameni creduli…

    • Luka spune:

      Hai să fim mai virali ca ei.🙂
      Dă și tu informația mai departe.
      Poți să folosești propria lor șmecherie. Așa cum toți cei etichetați primesc pozele și mesajele respective, la fel vor primi și linkul către articolul acesta, dacă îl inserezi într-un coomentariu la pozele respective.🙂

  2. Popa Dan spune:

    Ma tem doar (pentru ca si eu am „muscat-o” ca prin acele combinatii de taste ce se cereau sa nu fi oferit cuiva accesul la datele din calculator…..mai ales ca in final la adresa de web aparea „iingerisidemoni.ro”,pagina inexistenta.Apoi am fost invitat sa apreciez pe Fb nu stiu ce firma de bijuterii de prin Moldova.Sper sa nu ma coste prostia.Oricum ce ce a aparut pe Fb ieri nu cred ca are nici o legatura cu Instagram.

    • Luka spune:

      🙂 Ups!

    • Luka spune:

      Tocmai am observat că „aplicația” a postat comentarii de genul „Hey, I didn’t like this comment.” la comentariile mele de pe paginile victimelor. Unele dintre comentariile „aplicației” au fost detectate ca spam și șterse.

  3. Cristi spune:

    E bine sa avem aceste setari la contul de Facebook la Cronologie si etichetare ca sa apara la profilul nostru numai care poze vrem noi, in care suntem etichetati.🙂

    Cine poate adăuga lucruri la cronologia mea?
    – Revizuieşti postările în care te-au etichetat prietenii înainte ca acestea să apară pe cronologia ta? ACTIVAT

    Cum pot administra etichetările adăugate de alţii şi propunerile de etichetare?
    – Vrei să verifici etichetele adăugate de persoane la postările tale înainte ca acestea să apară pe Facebook? ACTIVAT

    • Luka spune:

      Mulțumim pt informații, sunt chiar utile.
      Din păcate aplicația cu pricina obținea dreptul de a publica în numele victimelor, ceea ce și făcea. Publica anunțuri și comentarii, ca și cum ar fi fost scrise de respectivii. Și asta doar la faza de… răspândire… Să te ții când voiau să o folosească cu adevărat!

      • Cristi spune:

        Cu placere! Multumesc si eu! Nu folosesc decat o singura aplicatie pe FB: Networked Blogs. In rest blochez tot ce prind. Am blocat pana acum peste 100 de aplicatii, invitatii la jocuri etc.😀

      • Luka spune:

        Ce mi-ar plăcea să facă toți așsa!🙂

      • Popa Dan spune:

        Si eu primesc pe adresa de mail spam-uri de la Fb cu gramada de cand m-am grabit ca un fraier ca musca la dulceata……Nu ar fi o problema pr ca le sterg, dar nici nu-mi fac placere.Dar si eu blochez tot ce prind cu INSTAGRAM cu tot,iar despre jocuri cred ca le-am cam blocat pe toate de pana acum,sau asta imi place sa cred,oricum m-am dezvatat de naravul asta prostesc.Si de aici inainte o sa ma uit de 10 ori inainte de a da un click pe Fb.

  4. Marian Ploiesti spune:

    Azi am vazut la stiri la tv despre acest subiect. Daca nu gresesc eu parca spuneau ceva de vreo 200 000 de membri care au cazut in capcana !!

    • Popa Dan spune:

      Faini „oamini” suntem!!!

  5. Tudorita Bucur spune:

    nu stiu cine sunt astia….multumesc ptr mesaj

    ________________________________

Lasă un comentariu

