The love is more important than money

people        Scuze pt eventualele greșeli gramaticale.🙂

Prietenii ni-i alegem sau ne aleg ei pe noi, după chipul și asemănarea lor. E o poveste lungă asta… Ne asociem în grupuri în funcție de interese, preocupări, valori, etc. Atunci când personal evoluăm, fără se ne dăm seama, prietenii din jurul nostru se schimbă. Procesul nu e simplu, dar așa se întâmplă. Nu e vina nimănui, e mersul firesc al lucrurilor.

Interesant este însă când datorită împrejurărilor suntem puși în situația de a interacționa cu persoane cu valori și principii diferite. Nu sunt oamenii cu care ești obișnuit, nici cei pe care ți i-ai ales, nu sunt rudele, prietenii sau cunoscuții tăi,  sunt niște străini…Totuți trebuie să stai cu ei, să socializezi și inevitabil să faci schimb de… păreri cu ei.

De ceva vreme merg la un curs de engleză. Așa se întâmplă când treci prin școală fără să înveți și abia mai târziu, te deștepți și-ți dai seama de handicapul neștiinței. La cursul de engleză m-am lovit de prăpastia valorilor și principiilor diferite și a fost destul de interesant. Cursul fiind interactiv, am avut de răspuns la întrebări ca „ Sunt bărbații șoferi mai buni ca femeile, sau nu?”. Variantele de răspuns erau „da”, „nu” și „ depinde”. Răspunsul meu categoric afirmativ, nu a mai lăsat loc de argumente și mi-a atras antipatia doamnelor prezente. Asta este. Știu că întrebarea era doar de dragul conversației, dar dacă ai opinii… așa-ți trebuie! N-ai decât să ți le asumi, argumentele nici nu mai contează.🙂

Ceva mai târziu a venit, printre altele, întrebarea dacă „banii sunt mai importanți decât dragostea?”. Cu antecedentele mele de-a dreptul antisociale de la întrebarea cu șofatul, faptul că nu am răspuns negativ, a fost deja… inacceptabil. Binențeles, celelalte opinii au fost de-a dreptul siropoase, cum că „dacă este dragoste, restul nu contează” sau „ dragostea învinge totul” și faptul că eu consideram abordarea greșită din start, nu a mai interesat pe nimeni. Cine să mai asculte părerea unuia care spune că banii sunt foarte importanți și că pot influența, în bine sau rău, orice aspect al vieții (sănătate, spiritualitate, sau chiar relațiile interumane), inclusiv dragostea.

Ieri, tot la cursul de engleză, încercând să exemplifice o chestie gramaticală, profesoara noastră a început să formuleze o propoziție: „ Cu cât cheltui mai mulți bani…”. Și răspunsul a venit unanim: „cu atât mai sărac vei fi”. Am privit în jur, am zâmbit și am aprobat tacit. Avea rost să mi-i scol în cap doar de dragul altei construcții lexicale? Gramatical, răspunsul era corect. Mai mult, din punctul lor de vedere, propoziția era 100% corectă.Atunci ce mai conta părerea mea?

Concluzia mea a fost că, puși în situația de a coabita, oamenii cu păreri, valori sau convingeri diametral opuse, vor face concesii de dragul aparențelor și bunei conviețuiri. …Binențeles, atât timp cît nu există mize care să stârnească alte patime. Pt a deveni însă prieteni, oamenii trebuie să aibă ceva în comun pe aceste paliere, altfel nu se poate.

3 Responses to The love is more important than money

  1. pavelhila spune:

    Asa cum gandim asa si primim. Prietenii stiu de ce🙂

    • Luka spune:

      E destul de trist să vezi oameni, dealtfel drăguți și… dezghețați, având paradigme atât de grele care le guvernează viața. Oare cine(ce) e de vină?

  2. Marian Ploiesti spune:

    In viata trebuie sa stii sa taci atunci cand e nevoie, sa stii sa vorbesti cand trebuie, sa minti….sa lasi capul jos…..sa fii impunator, etc. cu alte cuvinte ” sa fii uns cu toate alifiile ” sau cu cat mai multe daca nu se poate cu toate.

Lasă un comentariu

