Trei succesuri notabile

Am scris„succesuri” și mi-am adus aminte de ceva. Ne distrăm scriind sau spunând în glumă „succesuri” în loc de „succese”, dar într-o zi solutionm-am oprit în timpul unei discuții și obișnuit deja cu varianta de bășcălie, am fost confuz pt câteva secunde căutând varianta corectă.
Să revenim la succesurile succesele noastre. Sau invers e corect?🙂

Duminică… zi liniștită, petrecută singur și fără griji, s-a dovedid fără să se anunțe dinainte, a fi o zi măreață cu trei succese tehnice majore. Când ai ceva de reparat de multă vreme căruia nu-i dai de capăt și dintr-o dată te plesnește inspirația, e prilej de mare bucurie. Dacă ți se întâmplă de trei ori într-o zi, deja e motiv de sărbătoare și binențeles… scris pe blog. Nu se știe cine va avea nevoie.

Primul succes… parolele, și cu asta am început de astă noapte, sau mai bine zis de azi dimineață extrem de devreme. În general toate tâmpeniile care mi se întâmplă, mi le fac eu singur, cu mâna mea și așa am facut și în acest caz. Inexplicabil, la un moment dat Modzilla nu mi-a mai oferit posibilitatea să-mi memorez parolele pt diverse site-uri și aplicații. Stiți întrebarea aia pe care tot ți-o pune calculatorul atunci când introduci o parola, dacă dorești să ți-o memoreze pe data viitoare. Eh, al meu nu mă mai întreba și pt un tip ca mine asta era o problemă extrem de gravă căci nu prea am ținere de minte la astfel de chestii. Am săpat, am întrebat pe alții, dar fără rezultat. Până azi… Opțiune respectivă din setări era inactivă. Cu toate că nu mi se pare logic, era inactivă pt simplul fapt că la un moment dat am setat să nu mi se salveze „history”. Nu prea îmi explic legătura dar de îndată ce am schimbat setarea respectivă(meniul din stânga sus, la Tools / Options / Security) a ieșit soarele și în laptopul meu, după multă, multă vreme.
Nu vă grăbiți să-mi recomandați altceva decât Firefox, căci sunt destul de conservator în privința asta…🙂

Al doilea… tastatura. De ceva vreme m-am obisnuit să folosesc tastatura cu caractere românești, cu diacritice adică (mulțumită unui articol al Lucianei) și zilele trecute, necaz mare, mi-am dat peste cap „tastatura românească”. Mai precis am constatat că aveam caracterele respective, dar o grămadă nu erau la locul lor. Am fost total bulversat. :)  Zilele astea am tot săpat, dar până azi nu i-am dat de capăt. Atât problema, cât și soluția se aflau sub nasul meu. Tastatura în limba română are trei variante (Standard, adică cea folosită de mine, Legacy și Programmers) și din nebăgare de seamă, fără să-mi explic cum, comutasem pe una dintre ultimele variante. Soluția a venit imediat aducându-mi aminte de butonul din bara de jos cu care comutam de pe tastatură engleză în cea română. Acum pt această operație folosesc Shift+Alt (tot de la Luciana am învățat-o). Tot de acolo se poate alege și varianta dorită.

Al treilea succes… hotspotul personal. Obișnuiesc sa-mi țin iPhone-ul cu iOS-ul la zi și am fost foarte încântat atunci când a apărut posibilitatea de a-ți crea un hotspot personal, adică de a creea un wireless care să-ți ofere internet pt alte  device-uri (laptop de pildă), pt tine și eventual pt cei din jur. Mie mi-a fost extrem de util, până în ziua fatidică în care soarta mi l-a răpit. Nenorocire!!! Sub ochii mei a pierit!

De atunci am avut multă suferință, mult necaz… Încercările mi-au fost zadarnice până astăzi, când am decis că a venit vremea să-l întreb pe Google, cel a-toate-știutor, care mi-a răspuns. Întreabă și ți se va răspunde…🙂 Optiunea „Hotspot Personal” nu dispăruse ci era ascunsă(de la ultimul update) ceva mai adânc, adică la Configurări / Generale / Celular (neapărat trebuie să fie activate datele celulare) și… undeva mai jos, undeva unde nu am ajuns niciodată să caut, există și opțiunea mult râvnită. Aleluia!🙂

Citeam undeva că nici o problemă nu vine decât la pachet cu soluția pt rezolvarea sa, totul e să o cauți cu încredere. Ea e acolo și la vremea potrivită, cineva o va descoperi.

Al doilea

One Response to Trei succesuri notabile

  1. alterego spune:

    Cata harnicie, dar cu folos se pare. Interesante informatiile, mai ales cea cu iphone ul. Am avut si eu problema asta. Multumesc.

Lasă un comentariu

