Turnu versus Nadlac

route         Astăzi a trebuit să trag o fugă până la aeroportul din Budapesta și pt că de dimineață a nins, am ieșit din țară prin vama Nădlac. Drumul Arad-Nădlac (dar și continuarea prin Ungaria), nu mai e ceea ce a fost și cu toate că a fost curățat, m-a întâmpinat astăzi cu o mulțime de gropi. La întoarcere, mizând pe faptul că vremea s-a mai încălzit între timp și chiar și drumurile secundare s-au curățat, am ales o variantă alternativă pe care eu o folosesc frecvent din cauza traficului scăzut și a rapidității cu care trec prin vamă. Întradevăr drumul a fost relativ ok și am trecut vama în… 30 de secunde.

Cele două trasee sunt relativ egale ca distanță, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. Varianta ”Nădlac” oferă un drum mai modern (nu cu mult mai bun), dar cu circulație mai intensă și uneori cu timp de asteptare mare în vamă. Via Michelin (utilizatorii de LW Toolbar il au la”Utile”) ne spune că acesta e cu 3 km mai scurt și cu 26 minute mai rapid decât alternativa ”Turnu”. Mă rog, părerea lor… 🙂  Traseul clasic este Arad – Pecica – Nădlac – Vama  – Magyarcsanád – Apátfalva și… autostrada.

Varianta care mie îmi place mai mult oferă un drum secundar vălurit și peticit pe alocuri, dar ok, puțin circulat și  practic fără timpi de așteptare în vamă (vama Turnu). Traseul alternativ este Arad – TurnuVamaBattonyaMezőhegyesPitvaros CsanádalbertiRakos și se continuă spre Makó până la autostradă. Știu că poate pare complicat dar în absența unui GPS o luați spre Turnu, adică la dreapta imediat după ce ieșiți din Arad și țineți drumul spre Mako până pe autostradă.

În general prefer varianta Turnu pt lejeritate. Multă lume nu cunoaște acest traseu așa că e o plăcere să-l folosesc, însă atunci când este vreme rea (ploi abundente, ninsoare sau polei) intru și eu în rândul lumii pt siguranță. Am descris cele două trasee pt că știu din experiență și din poveștile cunoștințelor ce tranzitează frontiera, cât de utilă este o varintă lejeră, mai ales în perioada sărbătorilor sau al concediilor, când traficul crește dramatic.

Vezi trasee in Google Maps: http://goo.gl/maps/BhCmO

6 Responses to Turnu versus Nadlac

  1. melanietoulouse says:

    Bonjour de (la) Toulouse, France si multumesc pentru „like” aici: 🙂
    http://incaunipocrit.wordpress.com/2013/01/07/mon-sablier-est-bleu-royal/
    Un 2013 presarat cu bucurii, realizari, satisfactii si momente esentiale… 🙂
    – – –
    P.S. am vazut-o în concert asta-toamna… 🙂

    • Luka says:

      🙂 Daca aici mi-ai scris, aici iti voi raspunde. 🙂 Fii binevenita!
      Multumesc mult pt urari. Un an asa cu ti-l doresti si… ceva in plus! 🙂

  2. irealia says:

    Să vezi ce lejeră va fi după ce-i facem publicitate! 🙂

    • Luka says:

      🙂 Nu-mi bat capul cu asta. Nu cred ca se va aglomera atat de tare. Intotdeauna va ramane… o ruta secundara.

  3. e bine de stiut pentru copii nostrii!

  4. Pingback: Ce ai făcut de 1 Mai? | Luka's World

Lasă un comentariu

