DOR DE TATA

Am gasit poezia asta pe o poza de pe Facebook (culmea) si citind-o am fost impresionat. Probabil simtamintele ce m-au incercat m-au facut sa caut pe net si autorul, dar din pacate a trebuit sa ma multumesc cu… „autor necunoscut”.

Am citit… Tristete si… dor, nostalgie si… dor, aduceri aminte si… dor, dor de TATA…

DOR DE TATA

Când sunt copiii noștri mici,
Noi pentru ei suntem TĂTICI,
Ce gingaș e și sună bine:
TĂTICULE, mi-e dor de tine!

Dar anii trec și deodată,
Nu ești TĂTIC, acum ești TATĂ,
Dar și așa tot sună bine:
TATĂ… îmi este dor de tine!

Dar cresc, nu le mai ești pe plac,
Din TATĂ, tu devii BABAC
Și vorba sună trist și gol:
BABACULE… mai dă-mi un pol!

Dar viața e un foc de paie
Și vrei nu vrei, ajungi TATAIE,
Iar vorba ta în râs e luată:
TATAIE… ia mai las-o baltă!

Și-n anii care-ți mai rămân,
Te vor numi doar ĂL BĂTRÂN
Și vorba lor te năucește:
BĂTRÂNE… ce-ți mai trebuiește?

Copile, tu să ai știință,
Am fost un tată cu credință
Și din puțin, de-a fost sa fie,
Eu am răbdat și ți-am dat ție.

Dar fă-mi, te rog, o bucurie
La cimitir, de vii la mine,
Să-mi zici ca în copilărie:
TĂTICULE, mi-e dor de tine!


economiseste Cumpărăturile sunt o necesitate..figyelem-1.  

Transformă-ți cheltuielile zilnice într-o susă de venit!  

 

Vezi VIDEO 

și apoi cere detalii.


12 Responses to DOR DE TATA

  1. Dana spune:

    mi-au dat lacrimile😦

    • Luka spune:

      As spune ca-mi pare rau, dar nu stiu sigur daca e un lucru neaparat rau. Eu de exemplu consider un dar, orice vis in care apare tatal meu. Din pacate se intampla foarte rar si intotdeauna e o bucurie.

  2. Dana spune:

    La a doua citire am plans pe bune…prea sensibila…

    • Luka spune:

      O fi bine? O fi rau?

      • Dana spune:

        Ca ajunge al batran e de bine, nu? Ca sunt eu prea sensibila…deloc!

      • Luka spune:

        Asta e alta discutie, care ar merita un capitol aparte. E bine sau rau sa fi sensibil? Daca te raportezi doar la ceilalti, la imaginea ta, la vulnerabilitatea ta, poate fi un handicap. Daca te gandesti la trairile de care ai parte, la intensitatea lor, e o binecuvantare. Cred ca Liviu Pasat spunea ceva de genul ca „traim pentru… trairi”, asa ca cei sensibili sunt in mod evident in avantaj. Contradictia apare atunci cand nu te accepti asa cum esti, ai vrea sa fi altfel (mai dur, mai „macho”, mai stapan pe sine si pe imaginea ta – se intampla si femeilor, poate chiar mai fregvent).

  3. Fiecare dintre noi ar trebui sa citim aceasta poezie intr-un moment al vietii. IMPRESIONANTA prin mesajul transmis.

    • Luka spune:

      Eu as spune ca ar trebui sa o citim mai des: atunci cand avem tatic, apoi cand avem tata, chiar si cand avem babac sau tataie si cu atat mai mult cand avem un batran. Apoi o sa o mai citim si dupa ce nu vom mai avea tatic decat in gand, vorba lui Paunescu.

      • ADEVARAT ESTE CA FIINTELE NOASTRE DRAGI AR TREBUI PRETUITE MAI MULT IN VIATA DECAT DUPA…

  4. Luka spune:

    Se pare că „Dor de tata” este o prelucrare după „Evoluție” de Traian Calancia (profesor la Grupul Școlar Dr. M. Couca Săveni/Botoşani).
    Mulțumesc, Dutu Paraschiv, pt informație.
    Am găsit aici ambele variante: http://www.andreeaholban.eu/melodii-pentru-sufletel/135/ .

  5. Pingback: Dor de Tata (Timpuri Noi) | Luka's World

  6. marian ploiesti spune:

    Extraordinare versuri……impresionant pana la lacrimi ! Bravo cui le-a gandit !!!

Lasă un comentariu

