Reflectii de 1 Mai…

Ziua de 1 Mai mi-a adus aminte de ceva, de sentimentul de a fi plecat, de a fi hoinar.
Daca e 1 Mai, in mod normal tot romanul e obisnuit sa se buluceasca cu catel si cu purcel, undeva… la” iarba verde”. Daca-ti permiti si tii la fite, dai o fuga la Bulgari sau macar undeva pe Valea Prahovei. Daca nu, apelezi la o solutie locala, ca doar o garla sau o padure se gaseste oriunde. Prieteni, mici si bere… si tabloul e complet. 
Cum anul acesta vorbim de o „minivacanta”, multa lume a luat-o din loc inca de vineri, sambata paranghelia era in floare si deja duminica unii puteau sa jure ca asta le-a fost ocupatia din frageda pruncie. Mi-am dat seama sambata ca noi faceam nota discordanta. Parcarea din fata blocului era goala. Toti erau… „plecati”.
Pe langa cateva activitati cu totul casnice, am preferat sa mergem la cumparaturi, sa tragem o fuga la cimitir si… alte de-astea. Mi-am dat seama ca de fapt, in astfel de prilejuri, oamenii cauta refularea in ceva ce nu fac in mod obisnuit. Cu cat stresul si viata monotona ii tin incorsetati, cu atat orice prilej de evadare e… supapa de refulare.
Intradevar, si noi am preferat sa facem altceva decat facem in mod obisnuit, doar ca traind intr-o evadare continua, nu am simtit nevoia sa fugim din oras, ci din contra… sa traim tihnit, pe langa casa. Era ceva altfel…
Cum e cu viata asta, oarecum nomada, cu care ne-am obisnuit?
Eu as spune ca e vorba de libertate, dar sunt multe puncte de vedere.
Uneori, cand povestim cu cineva despre programul nostru, se gasesc oameni care sa ne compatimeasca: „Doamne, tot pe drumuri… Nu tu casa, nu tu masa… Saracii de voi…”.
La polul opus sunt cei care vazandu-ne tot timpul in miscare, ne pizmuiesc pt libertatea pe care o presupune o astfel de viata: „Si eu as vrea sa fac ceea ce faceti voi, azi sa fiu la Bucuresti, maine la iasi si api la… Timisoara. Asta da viata!”.
Cand eram mai… tanar, priveam cu admiratie si un soi de invidie pe cei care plecau… „in delegatie”. Cu bagajele in mana, mereu pe drum, inoptand prin hoteluri, luind masa la restaurant… Ce viata!
Ai grija ce-ti doresti ca…
Mi-a placut si inca imi place… Dupa cum spuneam, e vorba de libertate. Probabil ca daca duceam aceeasi viata, angajat fiind, urmand un traseu si un program impus de altii, nu cred ca as fi avut aceeasi parere. Dar asa, mi se pare libertatea suprema sa poti sa decizi unde vrei sa mergi si cu cine sa te intalnesti. Imi place ca distantele nu mai conteaza si zambesc vazand oameni care isi pregatesc cu doua zile inainte bagajul pt o scurta calatorie. Poate nu e usor sa ajungi de la Arad la Galati intr-o zi, dar nici greu nu e. E suficient sa vrei. Sari in masina si… Pt multi oameni iesirea din tara cere pregatiri indelungi si este un adevarat eveniment. Mie mi se intampla uneori sa plec dimineata spre Austria si totusi, noaptea sa mi-o petrec in propriul meu pat. Decizia imi apartine si dincolo de tot si de toate, asta inteleg eu prin libertate.
Sa revenim…
Deci, e 1 Mai…
Dimineata ne vom bea cafeaua, vom pune rufe la spalat, eu voi repara o teava (imi mananca zilele) si… probabil vom bea si o bere cu prietenii. Mie mi se pare o zi „de 1 Mai” perfecta. Stiu ca unii ma vor intreba „ce ati facut de 1 Mai” si un astfel de program le va parea dezamagitor, dar iesiri si nebunii vom face in restul anului.🙂 Sa zicem, incepand de poimaine….🙂

5 Responses to Reflectii de 1 Mai…

  1. eumiealmeu spune:

    adevarul este ca vietile multor oameni sunt ca a unui melc pe care il vezi evoluand ani de zile pe o portiune de un metru. cei care ies din casa doar de sarbatori considera ca asta este fericirea. cei care raman in casa macar de sarbatori vad in asta fericirea. cine ce are cu fiecare?🙂
    da, cunosc sistemul tot mereu pe fuga si nu cred ca suntem de plans… fiecare si-a ales un stil de viata care-l prinde mai bine. eu una nu as schimba pentru nimic in lume acest sistem de-a trai. si deocamdata nici obosita nu-s🙂
    si nici nu tre sa conduc eu cand plec la drumuri lungi! asa ca ador sa calatoresc!
    zi senina!

  2. eu deocamdata am fost in parc cu pustiuol cateva ore, iar deseara o sa am 2 intalniri (nu muncim, nu muncim, dar afaceri putem face de 1 mai, da?🙂 )

  3. Luka spune:

    Daca ma uit pe lista de ieri…
    Cafea – bauta
    Rufe – spalate si uscate
    Teava – reparat
    Bere – ups! Cu asta am ramas in urma, dar recuperam.
    Altele – in desfasurare🙂

  4. adrianagianinna spune:

    Si noi am ales sa ne dezvoltam afacerea in zilele astea. Venim din urma…:)

    • Luka spune:

      🙂 Mult succes!

Lasă un comentariu

