Ieri mi-am pierdut rabdarea

Ieri mi-am pierdut rabdarea…
Sunt un tip cu multa intelegere si vederi extrem de largi(asa imi place sa cred) dar ieri m-am lovit de crunta realitate si constat ca manifest reactii alergice la prostie, ignoranta si… „tupeu”.
Ieri dupa ce am revenit acasa, mi-am aruncat ochii pe net si am intrat si pe pagina de Facebook a Lyoness Romania. Nu prea intru pe acolo foarte des si in general sunt destul de plictisit de forumurile si grupurile de pe net care abunda de tipi care-si petrec timpul vaicarindu-se pe diferite teme sau filozofand la modul steril.
Ieri pe Facebook am descoperit un nou specimen uman, „cumparatorul suparat”.    
Cineva sugera office-ului Lyoness(banuiesc) ca partener comercial „Liedl” vorbindu-ne de potential… bla, bla. Cum puii mei sa te apuci sa scrii asa ceva??? Poate, daca ai face-o anonim as intelege, dar sa te mai si semnezi… Dincolo de faptul ca nu exista comerciant cu numele asta(daca-ti place ceva, macar sa stii cum se numeste), s-o fi gandit omul nostru ca propunerea lui va fi o revelatie pt staful Lyoness. Fantastic, nimeni nu s-a gandit la asta! Wow! La asta nu ne-am gandit… Hai sa fugim la ei! Oare nu e echivalent cu a posta ideea ta ca ar trebui sa folosim si alte surse de energie? Wow, ce revelatie!
Altul era suparat (incepea cu „si inca un minus”) argumentand detaliat, ca nu se primeste rest de la bonurile valorice si ne explica cu lux de amanunte, ce baguba este asta pt bietul cumparator. La comentariul cuiva care sugera ca nici la bonurile de masa nu primeste rest, vine replica ferma „una e bonul de masa care ti-l baga seful pe gat, si alta e bonul valoric care trebuie sa-l cumperi daca vrei discount”. Mi-e si greu sa comentez. Nu stiu cum poate cineva sa suporte umilinta bonurilor de masa pe care patronul i le baga pe gat. 🙂 Eu le-as refuza. Ce tupeu pe sef sa-i bage pe gat bonuri de masa! Dar sa vrei discount, sa cumperi pt asta bonuri si sa nu primesti bani cash inapoi… Asta e inacceptabil! Nu luam in calcul ca niciunde, la nici un comerciant din lumea asta nu se da rest de la bonuri sau vouchere din motive de o logica de bun simt: restul ar insemna transformarea bonului in cash, ceea ce ar fi toatal aiurea pt orice comerciant.
Cireasa de pe tort a fost unul care era suparat pe „regula abuziva” instituita de Lyoness de a nu putea face plati in banca mai mici de 5 lei. Poate ca nu intelegeam supararea omului daca nu sesizam de fapt durerea sa: regula de a valida orice inscriere in 21 de zile. Aici numarul suparatilor creste (la aproapedoi). Mai oameni buni, de ce inscrieti cumparatori care nu fac in trei saptamani macar o cumparatura? La ce va foloseste? Lyoness este o comunitate de cumparatori, nu un club de colectionari de carduri. Nu va mai irositi banii facand inscrieri unor oameni care nu fac cumparaturi in sistem. Nu e logic. E prostie. E pierdere de timp si de bani. E vorba de logica elementara, de ratiune, de…
Revenind la nemultumirea initiala, cea cu limitarea de 5 lei, mi-am adus aminte de un tip caruia i-a suras ideea Lyoness, si-a schitat repede un plan de actiune, dar dupa ce a aflat ca nu poate comanda bonuri de… 100 de milioane pe care ulterior sa nu le mai plateasca, a spus ca „asta nu-i firma serioasa”.
Nu e poveste, mi s-a intamplat mie. Atunci am cunoscut prima data profilul teparului indignat de imposibilitatea de a da teapa.
Ce se intampla de fapt? Lyoness a instituit o regula menita sa stopeze inscrierile (de multe ori fara consimtamantul sau informarea noului inscris) de… „cumparatori necumparatori”, adica pt a fi validata o inscriere respectivul are la dispozitie trei saptamani pt a face macar o cumparatura. Mi se pare logic, doar pt asta a fost inscris. Eh, fiindca traim in Romania, s-au gasit indivizi care au incercat sa eludeze aceasta regula si sa fenteze sistemul. Mai exact, depuneau in banca in contul noului inscris 1 leu, mizand pe faptul ca sistemul „simte” acea suma ca pe o cumparatura. Fara scrupule, respectivii se faceau ca nu stiu ca acel leu nu inseamna „o cumparatura”, deci tocmai dadeau o teapa sistemului Lyoness. Stiu cazuri (care frizeaza nesimtirea) in care acel leu era „impartit” pt 10 inscrisi, adica 10 bani/inscriere.
Lyoness s-a aparat limitand depunerile la un minim de 5 lei si astfel au aparut nemultumitii, teparii frustrati ca nu pot da teapa.
Poate sunt eu prea radical in seara asta, dar mi-e greu sa accept ca buletinul meu are aceeasi culoare cu al acestora. Parca mi-e greu sa accept ca dupa 5 ani de Lyoness(nu stiu daca sunt multi sau putini) citesc ca cineva nemultumit ca nu mai poate fenta o regula clara, vine si arunca cu noroi. Tupeul, aroganta si infatuarea care frizeaza prostia, sunt deja greu de digerat.
Am si eu multe nemultumiri legate de competenta unora, de trasparenta si modul de lucru al altora, dar Lyoness e un sitem fantastic. O idee fantastica materializata in timp. De ce unii se inscriu si fac la randul lor inscrieri, dar se plang mereu si sunt continuu nemultumiti, asta nu o inteleg.

13 Responses to Ieri mi-am pierdut rabdarea

  1. pavelhila spune:

    A avea bun simt si a gandi logic dupa ce ai inteles sistemul Lyoness pentru unii este peste puterea lor de intelegere si atunci apar asemenea specimene care cred ei ca au inventat mersul pe jos si au pus coada la pruna, din nefericire asta este realitatea romaneasca.

  2. cata dreptate poti sa ai

    eu un singur lucru nu inteleg la oamenii acestia: de ce se plang de ceva ce nu este obligatoriu?!

    mie de exemplu nu imi plac manelele, dar nu ma vei gasi toata ziua pe forumuri de manelisti plangandu-ma cat de mizerabile sunt manelele, pur si simplu daca nu-mi plac, le ignor

    dpmdv cei care se plang permanent si de orice pur si simplu nu au o viata

  3. Nicoleta spune:

    Nici mie nu-mi place pagina de facebook a Lyoness Romania pentru ca oamenii intra acolo si se plang. Eu intelesesem altfel o astfel de pagina: este pentru fani, deci pentru oameni incantati, multumiti, plini de entuziasm referitor la sistemul Lyoness si la ce posibilitati ofera acesta. Cand colo, vad numai comportamente de cumparatori nemultumiti nu de oameni de afaceri.
    E clar ca cei care se plang nu au inteles o boaba din Lyoness.
    Pacat in primul rand pentru ei, rateaza o sansa ce apare o data in viata: in loc sa se apuce de treaba si sa promoveze avantajele sistemului ei stau si se plang.

  4. Tudose Andrei spune:

    Romanii in marea lor majoritate sunt o natie de plangaciosi si mai putin de constructori, de vizionari. Ei sunt obisnuiti sa se planga ca de ce nu au, de ce nu primesc, de ce nu e totul gratis. In loc sa faca ei sa schimbe lucrurile in bine si sa viseze la mai bine, prefera sa se planga, e un sport national. Peste tot sunt probleme, peste tot e bine sa te informezi cat mai bine despre cum se intampla anumite lucruri, dar nu sa ne plangem si sa stam cu mainile in san asteptand ca altii sa faca lucrurile pt noi. Propun infiintarea grupului plangaciosilor din Lyoness. Macar sa aiba si ei sindicatul lor, de care sa se planga bineinteles …

  5. Luka spune:

    Din pacate tocmai la „smecheri” tupeul este cat casa, ei se plang si fac galagie, ataca orice si pe oricine. Vedem asta prea des in viata de zi cu zi incat sa ne mai miram ca o vedem si aici.

  6. nelu spune:

    Nu stiu daca se plang de idee sau de sistem ci mai degraba se plang de punere lui in practica in Ro tara in faza 3 . In ro sunt 350.000 de clienti spre deosebire de Anglia si Germania unde sunt sub 20.000 si pagina lyoness.ro e varza in comparatie cu ei. La fel si facebook. Informatii haotice din cand in cand. Nu stiu cine le administreaza dar …Comercianti online zero. Au fost 50 la inceput si cam atit. Video cu informatia de plata cu telefonul mobil si in turca e tradusa in romana nu….Profi e de o sapatamana in sistem si nici o informatie pe site. Redeschiderea MEA nimic …. Da stiu ma plang… Dar aceste lucruri nu prea am cum sa le rezolv daca nu sunt sesizate. Le-am trecu aci in articolul depre plagaciosi in sperata ca cei de la „ofice” face ceva in acest sens.

    • pavelhila spune:

      Cred ca ar fi mai interesant sa trimiti un e-mail cu nemultumirile si cu problemele pe care le ai la office si sa incerci rezolvarea problemelor. Sunt singur ca daca o sa faci acest lucru pana la urma o sa se rezolve.

  7. LukaLuka spune:

    Nelu, hai sa le luam pe rand.
    Tipii de care scriam sunt niste clienti care ma criticau pe mine ca nu stiu Lyoness si ca-l promovez incorect. Daca citesti articolul vei vedea ca au cu totul alte nemultumiri decat tine. Una dintre ele era ca nu pot sa tepuiasca sistemul Lyoness.
    Trecand la nemultumirile tale…
    Unele nu tin de ei, gen traducerea filmului de care spun, dar cu celelalte sunt perfect de acord cu tine. Doua dintre valorile declarate ale Lyoness, „Tindem spre perfectiune” si ” Transparenta” nu se regasesc deloc in activitatea office-ului din Romania. Cu toate acestea faptul ca tu in loc sa-ti pui nemultumirile intr-un Email, le scrii aici(pe mine ma falateaza aspectul asta) nu cred ca va avea vreun efect asupra situatiei. Ai impresia ca cei de la office imi citesc blogul? 🙂

    • nelu spune:

      Si nemultumirile lor au sursa tot activitatea incoerenta a „officelui”. Toate aceste conditii de inscriere( 21zile, 5 roni, orice alte „subtilitati” trebuiau comunicate clar, inclusiv cred ca trecute in CGA) . Orice informatie legata de activitatea Lyoness dupa parererea mea ca si „actionar” ar trebuie comunicata cel putin in biroul personal.

  8. nelutu spune:

    Oooo..daaaa!! Sau daca nu, ar fi bine sa faca asta.

  9. nelu spune:

    Iar problmea ca filmul nu e tradus si in Ro dar nu tine de Lyoness Romania cred ca iarasi e o problema pt. ca atunici insemana ca Ro nu conteaza decat la nr. si dupa cite imi dau seama cam asa se intimpla( In majoritatea limbilor acest filmulet e tradus vezi aci: http://www.youtube.com/user/LyonessOnline?ob=0&feature=results_main ) . Va mai dau un exemplu: In Austria s-a trecut la 5 euro suma la care se primieste SMS si se transfera banii in contul bancar s-au contul de cumparaturi. Bineintelesc ca pornind de aici activitatea din Austria se va creste si ghiciti cine vor genera primii cele mai multe unitati bonus in european? Nu vreau sa zic ca e incorect ca de aci a pornit totul dar ma gandeam ca tarile din faza 3 sunt pe acelasi picior de egalitate, avand in vedere si ritmul de crestere a clientilor ro vs slovacia, ungaria, austria) sau mai bine atunci s-ar spune ca aceste 3 tari sunt in faza 4.

  10. Horatiu spune:

    Un mare LIKE la acest articol din partea mea Luka.

  11. Pingback: Să fii clientul afacerii tale! » (I)Rationale

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: