Din nou despre cauciucurile de iarna

Am gasit pe un site austriac cateva informatii interesante despre anvelope. Dupa cum stim legiuitorii nostrii, au inventat prima lege aplicabila in functie de vremea de afara, dar se pare ca au dat dovada de ignoranta si „pompierism”. Legea care este obligatorie, dar a carei nerespectare se sanctioneaza doar pe vreme urata :), nu are in vedere faptul ca „anvelopa de iarna” nu e sinonim cu „anvelopa de zapada”, caci sub temperatura de 7 grade Celsius, elasticitatea si implicit aderenta cauciucurilor de vara sunt afectate. Iata mai jos un tabel care ne arata diferenta la distanta de franare a unui autovehicul care ruleaza cu 60km/h echipat cu anvelope de vara, respectiv de iarna.

2 Responses to Din nou despre cauciucurile de iarna

  1. Sa zicem ca asa e cu elasticitatea dar doar in cazul in care nu ai ABS la masina, eu nu am vazut niciodata urme de franare la o masina cu abs chiar daca calci pedala de frana la fund.

    • Luka says:

      ABS-ul intra in functiune exact in cazul in care nu exista aderenta, deci si in cazul unui cauciuc
      de vara care nu „raspunde” satisfacator comenzii de franare. Nu e important daca lasi urme
      pe asfalt si nici nu te poate incalzi faptul ca franezi in 20 de m pt ca ti-a intrat ABS-ul sau pt ca ai lasat urme.
      Studiul era simplu si clar: aceeasi masina(cu sau fara ABS), la temperaturi joase, are nevoie
      de o distanta mai mare de franare in cazul in care e echipata cu amvelope de vara.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: