La ceasornicar…

Azi (de fapt, ieri) am fost la ceasornicar. Un cunoscut de-al meu chiar repara ceasuri. A fost o vizita destul de scurta, dar placuta si plina de invataminte.
De fapt am mers la el pt ca aveam un ceas defect. Logic. In primavara, cand am fost in Irlanda, Simona mi-a luat un ceas. Am cascat gura pur si simplu, la un ceas Fossil si… ceva mai tarziu l-am primit cadou. Ceasul mi-a placut si gestul in sine mi-a ajuns la inima(no comment).
Acum vreo luna, fiind in Italia am observat ca mi s-a desprins o cifra de pe cadran, asa ca l-am pus deoparte si… ieri l-am dus la reparat. Mesterul nostru a remediat treaba rapid, dar constatand si alte deficiente le-a remediat propt. Explicatia lui a fost simpla. Mi-a dat mie „monoclul” (nu stiu cum es numeste scula aia a lor) si am putut citi pe carcasa cuvintele „magice”: Made in China.
E o lectie pe care se pare ca nu o invatam. „Cumpara ceasuri produse de firme de ceasuri, calculatoare produse de firme de calculatoare si pantofi facuti de firme de pantofi!!!!”. Fossil produce accesorii, nu ceasuri. Orice am zice noi, Calvin Klein nu va face niciodata ceasuri, ci le va vinde pe unele facute de altii(poate in China) pt ei.
Ma rog, sper ca am invatat ceva.
Am tot sporovait pe acolo si am constatat ca meseria de ceasornicar nu e deloc plictisitoare. Initial am crezut ca ceasul meu era unul automatic(cu armare autoamata), dar de fapt avea un mecanism electronic cu quartz si doar o componenta pur estetica, vizibila pe cadran, care se arma ca ceasurile „automatice”. Ii spuneam amicului meu ca puteam linistit sa-mi trag ceasul fiind convinsa ca e unul mecanic. El mi-a povestit ca a avut un client care si-a dus ceasul sa-i schimbe bateria ca „deja nu mai merge”. Ceasul parea nou, asa ca amicul meu amuzandu-se, a intrebat de cat timp il are. Omul ii spuse ca l-a primit cadou de curand si a ramas perplex cand a aflat ca ceasul sau era unul mecanic(normal) care necesita armare manuala o data la fiecare 24 de ore.
Am aflat ca la ceasornicar vin si altii cu probleme cu totul parelele de domeniul in discutie. De exemplu de curand venise o doamna doctor stomatolog care voia sa-si repare o camera video folosita la investigatii bucale(wow, ce termeni am gasit si eu!). Cum sa-i explici doamnei doctor ca aia nu e un ceas, deci nu trebuie reparata de cesornicar?
Cea mai tare faza de care mi-a povestit cu multi ani in urma cand un domn tocmai si-a ridicat ceasul de la reparat. Amicul meu mi-a explicat ca atunci cand se preda un ceas, regula spune ca el trebuie sa fie armat si fixat pe ora exacta. Clientul repectiv si-a luat ceasul si privind spre perete, a inceput sa il regeleze(fixeze ora). Amicul meu, perplex in prima faza, i-a explicat politicos ca ceasul de pe perte dupa care isi regla el ceasul propriu, era de fapt un tablou, ceasurile de perete aflandu-se putin mai jos.
Sfarsitul povestii m-a gasit fara aer, gata sa ma tavalesc pe jos. Noroc cu o d-na draguta de la asigurari care tocmai m-a sunat sa ma anunte ca mi-a expirat casco-ul pt… aia mica.
Tic, tac… timpul trece. 🙂

Lasă un comentariu

